تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۹۸۵۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک کارشناس صنعت فولاد عنوان کرد:

رشد تولید با چاشنی ارزان فروشی در کشور‌های همسایه/ واردات محصولات فولادی امسال کاهشی می‌شود

‌می‌متالز -

به گزارش می‌متالز، علی یاری با اشاره به ضعف‌های سال گذشته صنعت فولاد، اظهار داشت: صنعت فولاد از جمله صنایع کلیدی و مادر محسوب می‌شود که با توجه به سهم آن در حمل و نقل، ساختمان، ماشین آلات و دیگر صنایع تولیدی، سرانه مصرف آن به عنوان شاخصی از توسعه یافتگی محسوب و نقش بسزایی در رشد و توسعه صنعتی کشور‌ها دارد.

وی گفت: این رویه افزایشی تولید در سال ۱۴۰۱ به مازاد فولاد کشور و در پی آن ارزان‌فروشی محصولات ایرانی در بازار‌های جهانی انجامید. با این حال، به نظر نمی‌رسد فولادسازان ایران تصمیمی بر کاهش وزن تولید در سال ۱۴۰۲ داشته باشند.

یاری بیان کرد: تولید فولاد ایران در طول سال گذشته، به بیشتر از ۳۰ میلیون تن رسید و از آنجا که ایران چشم‌انداز تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را در سال ۱۴۰۴ ترسیم کرده است و فارغ از اینکه این چشم‌انداز اجرا شود یا خیر، تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ به تبعیت از یک دهه پیش از این سال افزایشی خواهد بود.

به اعتقاد این کارشناس صنعت فولاد، سال ۱۴۰۲ متفاوت از سال گذشته خواهد بود و در مقابل سیر افزایشی صادرات، از آنجایی که کشور با مازاد تولید فولاد رو‌به‌روست، واردات محصولات فولادی در سال ۱۴۰۲ تضعیف خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش و افزایش سهم‌ها، استراتژی بلندمدت کشور‌های پیشرفته مبنی بر انتقال فناوری فولاد به کشور‌های دارای منابع انرژی است، اظهارداشت: کشور‌های پیشرفته به سمت سرمایه گذاری در بخش‌هایی از صنعت فولاد مانند فولاد‌های آلیاژی، کیفی و محصولات نهایی جدید حرکت کرده اند که ایران نیز از این رویه دور نبوده است.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده