تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۴۶۸
کد خبر: ۲۹۸۵۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ کاهش قیمت محصولات فولادی ادامه خواهد داشت

‌می‌متالز - عضو هیأت مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران گفت: در زمستان ۱۴۰۱ قیمت فولاد رشد زیادی داشت و به همین علت در اولین روز‌های بهار با کاهش قیمت فولاد مواجه شدیم.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق چیت‌ساز در تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: در هفته جاری ۴۳ هزار تن انواع میلگرد با نرخ ۲۲ هزار و ۳۰ تومان با ۹ درصد ارزش افزوده در بورس کالا معامله شد که به نظر می‌رسد هر کیلوگرم ۴۱۵ تومان بالاتر از نرخ پایه به ثبت رسیده است. این نرخ نسبت به قیمت معاملات هفته گذشته یک هزار و ۵۸۵ تومان کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت: در این راستا، قیمت تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان هرکیلوگرم با احتساب ارزش افزود، ۲۷ هزار تومان و با کاهش هر کیلو گرم ۵۰۰ تا یک هزار تومان نسبت به هفته قبل معامله شد. در واقع، قیمت تیرآهن در ۱۰ روز گذشته دامنه نوسان زیادی را تجربه کرد به گونه‌ای که ابتدا قیمت آن به طرز عجیبی بالا رفت و سپس کاهش یافت.

عضو هیأت مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران گفت: همچنین قیمت هر کیلوگرم شمش القایی ۱۹ هزار و ۱۸۰ تومان با ارزش افزوده نرخ‌گذاری شد، ضمن اینکه محصول شمش فولادی صادراتی ایران با قیمت هر تن ۵۲۰ دلار، فوب بندرعباس خریداری شده که نسبت به قیمت هفته گذشته ۳۰ دلار کاهش قیمت را ثبت کرده است.

به گفته چیت‌ساز، در زمستان ۱۴۰۱ قیمت فولاد رشد زیادی داشت و به همین علت در اولین روز‌های بهار با کاهش قیمت فولاد مواجه شدیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد بازار صادراتی فولاد ایران رونق بگیرد، زیرا تجربه ثابت کرده تا زمانی که بازار صادراتی فعال باشد، مشکل خاصی در این صنعت به وجود نمی‌آید، اما هرگاه میزان صادرات فولاد کاهش پیدا کند، بازار داخلی به علت افزایش عرضه، مشکلات متعددی را تجربه خواهد کرد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده