تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۱
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۱۸۷۵۵
سرویس خبر : انرژی

احتمال افزایش زودتر از موعد تولید نفت عربستان

‌می‌متالز - ترس از بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت و سقوط تقاضا احتمالا عربستان را مجبور می‌کند از حجم کاهش تولید خود در اجلاس بعدی اوپک پلاس بکاهد.

به گزارش می‌متالز، احتمال دارد عربستان زودتر از حد انتظار بازار، از حجم کاهش تولید خود بکاهد. بزرگترین صادر کننده نفت دنیا قصد ندارد با افزایش بیش از حد قیمت نفت، خطر کاهش تقاضا را بالا ببرد.

قیمت نفت در روز پنجشنبه به خاطر کاهش تولید عربستان و ائتلاف اوپک پلاس و همچنین پایین آمدن ذخایر نفتی در آمریکا به بالاترین رقم طی چندین ماه گذشته رسید.

قیمت نفت آمریکا تا بالاترین رقم طی ۱۳ ماه گذشته افزایش یافت و نفت برنت هم به بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۲۲ رسید.

عربستان در اوایل ماه جاری میلادی کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان دسامبر تمدید کرد. سطح تولید عربستان هر ماه تا پایان سال مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تحلیلگران عقیده دارند عربستان قصد ندارد عامدانه بازار را با کمبود مواجه کند، چون بالا رفتن بیش از اندازه قیمت نفت تقاضا برای آن را پایین می‌آورد.

وارن پترسون، مدیر بخش تحقیقات کالای شرکت آی‌ان‌جی گفت: «ائتلاف اوپک پلاس در مورد کمبود بیش از حد عرضه در بازار نفت محتاطانه عمل می‌کند و می‌داند اگر قیمت‌ها بسیار بالا رود، خطر سقوط تقاضا افزایش پیدا می‌کند و این کاملاً به ضرر تولید کنندگان است».

وی تاکید کرد: «اوپک پلاس همچنان کاهش عرضه نفت را به صورت ماهانه بررسی می‌کند، بنابراین انتظار می‌رود عربستان به تدریج از حجم کاهش تولید داوطلبانه خود در سال جاری بکاهد که می‌تواند تا حدی فشار را از روی بازار بردارد».

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده