تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۱۸۹۲۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
خودروسازی هوندا تا سال ۲۰۳۰ صد هزار شارژر سریع در آمریکا ایجاد می‌کند

تلاش خودروساز ژاپنی برای باقی ماندن در بازار خودرو‌های برقی آمریکا

تلاش خودروساز ژاپنی برای باقی ماندن در بازار خودرو‌های برقی آمریکا
‌می‌متالز - شرکت هوندا اعلام کرده است در همکاری با شرکای خود بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه شارژر سریع برای خودرو‌های خود در سراسر آمریکا ایجاد خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، همچنین بنا به‌اعلام این شرکت، مشتریان خودرو‌های الکتریکی هوندا به‌سوپرشارژر‌های تسلا با آداپتور NACS دسترسی خواهند داشت. به‌این ترتیب خریداران خودرو‌های برقی هوندا می‌توانند با اطمینان از دسترس بودن شارژر‌های سریع این شرکت اقدام به‌خرید خودرو کنند.

بر اساس گزارش‌ها، هوندای آمریکا با Electrify America و EVgo همکاری کرده است تا یک شبکه شارژ سراسری برای دارندگان خودرو‌های الکتریکی هوندا و آکورا در آینده فراهم کند.

این برند‌ها درحال حاضر یک خودرو الکتریکی اختصاصی درمجموعه خود در ایالات‌متحده ندارند؛ اما در سال ۲۰۲۴ با عرضه محصولاتی مانند هوندا پرولوگ EV و آکورا ZDX SUV الکتریکی، شرایط این شرکت در بازار خودرو‌های برقی آمریکا تغییر خواهد کرد.

هوندا تخمین می‌زند همکاری با تسلا برای پذیرش استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) و معامله با Electrify America و EVgo، تا سال ۲۰۳۰ صد هزار دستگاه شارژر سریع DC را برای مشتریان خودرو‌های برقی خود فراهم کند.

آخرین معامله شامل ترکیب یک برنامه تلفن هوشمند برای همه نیاز‌های مربوط به‌شارژ است. مشتریان می‌توانند از برنامه‌های HondaLink و Acura EV برای پرداخت هزینه شارژ، مکان‌یابی ایستگاه‌ها، ثبت نام در طرح‌های اشتراک و موارد دیگر استفاده کنند.

این خودروساز ژاپنی ادعا می‌کند نخستین شرکتی است که در ایالات‌متحده اعتبار شارژ را در چندین شبکه ارائه می‌دهد. مشتریان هوندا و آکورا می‌توانند از بین بسته‌های اعتباری شارژ چندگانه، از جمله اعتبار شارژ عمومی ۷۵۰ دلاری EVgo، اعتبار نصب شارژ خانگی ۵۰۰ دلاری، اعتبار شارژ سطح یک و ۲ EVgo ۳۰۰ دلاری و ... انتخاب کنند.

هر دو خودرو Prologue EV و ZDX هنگام راه‌اندازی پورت سیستم شارژ ترکیبی (CCS) را دریافت می‌کنند و همچنین برای سازگاری با NACS برنامه‌ریزی شده‌اند (اگرچه هوندا به‌زمان دقیقی برای در دسترس بودن آداپتور NACS اشاره نکرده است).

انتظار می‌رود جزئیات بیشتر نزدیک به‌تاریخ عرضه این دو خودرو برقی باشد. هوندا همچنین قصد دارد در سال ۲۰۲۵ یک خودرو الکتریکی جدید را با پورت NACS در آمریکای شمالی عرضه کند.

هر دو خودرو برقی مبتنی بر پلت‌فرم Ultium جنرال‌موتورز هستند و احتمالا در بحث باتری و واحد‌های درایو با مدل‌های جنرال‌موتورز مانند شورولت بلیزر EV مشترک خواهند بود. مدیران هوندا سال گذشته اعتراف کردند که به‌دلیل زیربنای یکسان، تمایز خودرو‌های برقی هوندا و خودرو‌های برقی جنرال‌موتورز از نظر عملکرد دشوار خواهد بود.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده