به گزارش میمتالز، مایکل لیترز، در مصاحبه اخیر خود به راهبرد الکتریکیسازی این خودروساز پرداخت و اعلام کرد تا توسعه ابرخودروهای تمامالکتریکی هنوز چند سالی باقی مانده است.
مکلارن به دلیل رویکرد محتاطانهاش در مورد وسایل نقلیه الکتریکی، شناخته میشود و لیترز بر چالش اصلی ساخت باتریهای سبکتر با حفظ برد کافی تاکید میکند.
لیترز در مصاحبهای با تلویزیون بلومبرگ گفت: وزن بسیار مهم است و همچنین به بُرد مناسب نیاز داریم. من انتظار ندارم که این فناوری تا قبل از پایان دهه برای ابرخودروهای واقعی آماده شود. لایترز از نمایشگاه جدید مکلارن در دبی گفت که این خودروساز نمیخواهد خودروی سنگینی داشته باشد، زیرا وزن برای این برند بسیار مهم است. او افزود: ما نمیخواهیم یک خودروی برقی بسازیم که دو تن وزن و ۲۰۰۰ اسببخار قدرت دارد. وزن باید به سطح مدلهای امروزی در محدوده ۱۵۰۰ کیلوگرم کاهش یابد. بااینحال، خودروسازان در سراسر جهان بهسرعت به سمت خودروهای برقی و بدون آلایندگی حرکت میکنند. لیترز گفت که او با ایده یک وسیله نقلیه کاربردی اسپرت موافق است و مکلارن روی خودروهای هیبریدی متمرکز شده است، زیرا موتورهای احتراق داخلی بهروزتر میشوند. فروش جهانی مکلارن در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲درصد رشد داشته و به ۱۲۹۲ دستگاه رسیده است و بیشترین تقاضا در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا بود. بر اساس گزارش بلومبرگ، لیترز عنوان کرد خاورمیانه حدود ۲درصد از حجم فروش شرکت در سراسر جهان را به خود اختصاص میدهد.
منبع: دنیای اقتصاد