تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۱۸۹۵۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

منعی برای واردات خودرو با ارز صادراتی غیر وجود ندارد

‌می‌متالز - رئیس سازمان توسعه‌تجارت گفت: در حال‌حاضر برخی شرکت‌ها با خرید ارز صادراتی محصولاتی مثل قیر یا خشکبار توانسته اند خودروی خود را وارد کشور کنند.

به گزارش می‌متالز، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه‌تجارت در گفت‌وگویی پیرامون روند تامین ارز اتومبیل‌های وارداتی و همچنین اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس در استفاده از ارز صادراتی محصولات کشاورزی برای این کار گفت: در حال‌حاضر در مورد تخصیص ارز برای این خودرو‌ها با مشکلی مواجه نبوده و از وضعیت خوبی برخوردار هستیم، اما اخیرا نکته‌ای توسط یکی از نمایندگان مجلس پیرامون استفاده از ارز صادراتی محصولات کشاورزی مطرح شد که نیازی به بیان آن نبود، زیرا همین حالا هم از ارز سایر کالا‌ها موسوم به ارز صادرات غیر برای این کار استفاده می‌شود.

معاون وزیر صمت افزود: صادرات غیر شامل کالا‌هایی می‌شود که فولادی، فلزات‌رنگین و محصولات پتروشیمی نباشند و عملا با صرف‌نظر از این سه گروه کالایی، شرکت‌های واردکننده خودرو می‌توانند ارز مورد‌نیاز خود برای واردات اتومبیل را از طریق ارز صادراتی دیگر کالا‌ها تامین کنند. او تاکید کرد: در حال‌حاضر برخی شرکت‌ها با خریداری ارز صادراتی محصولاتی مثل قیر یا خشکبار توانسته اند خودروی خود را وارد کشور کنند، پس منعی وجود ندارد. با توجه به‌دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای تخصیص یک‌میلیارد یورو که در مصوبه هیات‌وزیران هم آمده، این نیاز احساس می‌شود که بانک‌مرکزی باید روند اعطای مجوز برای تخصیص ارز را قدری تسریع کند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده