تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۱۹۵۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در هفته گذشته به ثبت رسید

معامله ۴۹ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

‌می‌متالز - بررسی معاملات هفتگی بازار قرارداد‌های آتی در بورس کالای ایران نشان می‌دهد ۴۹ هزار و ۱۲۱ قرارداد به ارزش ۴۴۸ میلیارد تومان در هفته دوم مهر منعقد شد که نسبت به دو هفته قبل با افزایش ۹۲.۶ درصدی در حجم و ۶۲ درصدی در ارزش همراه شد. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و ارزش معاملات رتبه نخست بازار قرارداد‌های آتی را به دست آورد.

به گزارش می‌متالز، ۴۹ هزار و ۱۲۱ قرارداد آتی به ارزش ۴۴۸ میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۱۴ مهر منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قرارداد‌های آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۳۷ هزار و ۴۸۵ قرارداد به ارزش ۲۳۶ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی آبان و اسفند ۱۴۰۲ و اردیهبشت ۱۴۰۳ بود.

در این مدت همچنین ۸ هزار و ۸۴۸ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۲۰۲ میلیارد و ۴۹۵ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۶ موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین، خرداد و مرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۱۴ مهر منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۲ هزار و ۱۶۹ قرارداد به ارزش ۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان در ۵ موعد تحویل ۲۹ مهر، ۳۰ آبان، ۲۸ آذر و ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ و ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بود.

نقره هم با انعقاد ۵۶۴ قرارداد به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی مهر، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

پسته بادامی نیز به عنوان دارایی جدید این بازار با معامله ۵۵ قرارداد شاهد ثبت ارزش ۲۳۷ میلیون تومانی برای دو موعد تحویل آذر و بهمن ۱۴۰۲ بود.

زعفران با سهم ۷۶ درصدی در حجم و ۵۳ درصدی از ارزش کل معاملات قرارداد‌های آتی از نظر حجم و ارزش در جایگاه نخست ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۱۸ درصد و از ارزش ۴۵ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم و ارزش جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

شمش طلا هم سهم ۵ درصدی در حجم و ۲ درصدی در ارزش معاملات داشت.

معامله ۴۹ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۴۹ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۴۹ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده