تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۳۱۹۵۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کمپانی گلنکور اعلام کرد

کاهش تولید معدن مس موتاندا در کنگو

می متالز - کمپانی گلنکور به تازگی اعلام کرده است که تولید مس خود از معدن موتاندا (Mutanda)، واقع در جمهوری دموکراتیک کنگو را 100 هزار تن در سال کاهش خواهد داد.
کاهش تولید معدن مس موتاندا در کنگو

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، بر اساس گزارش این کمپانی، تولید هیدروکسید کبالت در معدن موتاندا که در سال گذشته، 27 هزار و 300 تن بود، تغییری نخواهد کرد.
کمپانی گلنکور در گزارش نتایج اولیه سال 2018 اعلام کرد، در سه‌ماهه چهارم سال گذشته، بازنگری قابل‌توجهی در میزان و زمان ذخایر اکسیدی مس در عملیات این معدن صورت گرفته است.
در گزارشِ اولیه این کمپانی همچنین به افزایش هزینه‌های مربوط به فعالیت‌های معدنی در سال 2018 نیز توجه شده است؛ به‌طوری‌که طبق گزارش مذکور، بهره مالکانه پرداختی به دولت برای مس از 2 درصد به 3/5درصد و برای کبالت از 2 درصد به 10 درصد افزایش یافته است.
بهره مالکانه که در پایان سال مالی 2018، در ماه آوریل به اجرا درمی‌آید، بر عملکرد کمپانی‌های معدنی بین‌المللی که در جمهوری دموکراتیک کنگو به استخراج و فروش فلزات می‌پردازند، تأثیر می‌گذارد.
کمپانی گلنکور در گزارش خود اشاره کرده است که افزایش هزینه‌های ناشی از مالیات‌های جدید موجب کاهش ارزش کسب و کارها شده و همچنین احتمال توسعه زیرساخت‌های جدید برای برداشت ذخایر سولفیدی را کاهش می‌دهد.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت