تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۲۰۰۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
معرفی پروژه‌های زیست محیطی ذوب آهن اصفهان

درب‌های قابل انعطاف فلکسیبل باتری ککسازی شماره ۳

‌می‌متالز - در راستای معرفی پروژه‌های زیست محیطی شرکت، به معرفی پروژه ساخت درب‌های قابل انعطاف (فلکسیبل) باتری ککسازی شماره ۳ پرداخته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، به منظور جلوگیری از انتشار گاز خام از درب سلول‌های باتری ۳ و به تبع آن جلوگیری از آلودگی هوا و انتشار بو‌های نامطبوع در محیط، پروژه طراحی، ساخت و نصب درب‌های قابل انعطاف (فلکسیبل) باتری ککسازی شماره ۳ با طراحی و ساخت درب نمونه فلکسیبل در اواخر سال ۹۶ آغاز گردید. پس از ساخت و نصب درب نمونه بر روی باتری ۳ و تایید اثر بخشی آن، مرحله اول پروژه شامل ساخت ۷۴ عدد درب مربوط به سمت کک با استفاده از توانمندی‌های متخصصین داخلی شرکت، طی یک برنامه زمانبندی هفت و نیم ماهه از تاریخ ۱ فروردین ماه ۹۸ آغاز و در اواسط آبان ماه سال ۹۸ به بهره برداری رسید. مرحله دوم پروژه مذکور نیز شامل طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری از ۷۴ درب فلکسیبل مربوط به سمت ماشین تخلیه و همچنین ساخت ۱۰ عدد درب رزرو نیز با استفاده از توانمندی‌های داخلی شرکت از تاریخ ۱ آبان ماه ۹۸ تا ۳۰ مرداد ماه ۹۹ انجام و به بهره برداری رسید. این پروژه در مجموع با هزیته‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال انجام و به بهره برداری رسید.

با طراحی و ساخت درب‌های قابل انعطاف (فلکسیبل) مشکل گاز بندی درب‌ها و سلول‌های باتری ۳ حل شده و با تغییر شکل و تغییر جنس قاب به نوع فولاد ضد زنگ، عمر این قطعه افزایش پیدا کرده و همچنین به وسیله فنر‌هایی که در دور بدنه جانمایی شده است به هر قسمت قاب نیروی قابل کنترل وارد می‌شود که گاز بندی درب را ارتقاء می‌بخشد.

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده