تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۲۰۵۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طالبان خواستار سرمایه‌گذاری ژاپن در بخش معادن شد

‌می‌متالز - معاون اداری ریاست الوزراء طالبان ضمن تقدیر از کمک‌های بشردوستانه ژاپن خواستار سرمایه‌گذاری این کشور در بخش معادن شد.

به گزارش می‌متالز، دفتر مطبوعاتی ریاست الورزاء با نشر خبرنامه‌ای گفته است که عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء با تاکاشی اوکادا، سفیر اسبق و تاکویوشی کورمایا، سفیر جدید ژاپن برای افغانستان ملاقات کرده است.

معاون اداری ریاست الوزراء از خدمات ارزشمند تاکاشی اوکادا در جریان مأموریت اش و کمک‌های حکومت و مردم آن کشور به افغانستان ابراز امتنان نموده، گفت که ژاپن همیشه خواهان صلح و ثبات در افغانستان بوده و در کنار مردم ما قرار داشته است.

عبدالسلام حنفی معاون، با اشاره بر اینکه ملت افغانستان همواره خواهان روابط نیک و حسنه با ژاپن است، گفت که طالبان خواهان روابط نیک با کشور‌های همسایه و تمام کشور‌های جهان می‌باشد.

وی افزود که امنیت سراسری در کشور تأمین شده و طالبان به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه امنیت کشور‌های دیگر استفاده کند.

وی اضافه کرد که با حاکمیت طالبان از کشت، قاچاق، تولید و استعمال موادمخدر جلوگیری صورت گرفته و امنیت سرتاسری تأمین گردیده که تأثیرات مثبت خود را به جهان نیز دارد.

معاون اداری ریاست الوزراءخواهان سرمایه‌گذاری ژاپن در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های استخراج معادن و تکنولوژی درافغانستان گردید.

با این حال تاکاشی اوکادا، مراتب تسلیت و همدردی خویش را بخاطر تلفات و خسارات ناشی از زلزله اخیر در هرات و انفجار در مسجد امام زمان (عج) بغلان ابراز داشت و گفت که کمک‌های ما از طریق صلیب سرخ به زلزله‌زدگان ارسال شده است.

وی افزود که ما بخاطر نزدیک سازی طالبان با جامعه بین‌المللی صحبت‌ها و تلاش‌های پیهم داشته ایم و در کنار مردم افغانستان باقی می‌مانیم و کمک‌های ما ادامه خواهد داشت.

در این دیدار تاکویوشی کورمایا سفیر جدید ژاپن برای افغانستان نیز گفت که هدف ما فقط کمک به مردم افغانستان است و میخواهیم در همکاری با طالبان بخاطر رسیدن به این هدف تلاش نمائیم.

پیش از تسلط طالبان بر افغانستان، ژاپن یکی از کمک‌کننده‌های عمده به بازسازی و انکشاف افغانستان به شمار می‌رفت.

این کشور در دو سال گذشته نیز کمک‌های مالی خود به افغانستان را به‌ویژه در بخش حمایت از آموزش دختران ادامه داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده