تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۲۰۶۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان خبر داد؛

بازگشت ۲۶ واحد راکد استان کردستان به چرخه تولید/ حمایت از واحد‌های تولیدی از اولیت‌های‌مان است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که در راستای نهضت فعال سازی واحد‌های راکد استان، خوشبختانه سال گذشته با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی ۲۶ واحد راکد استان به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، در جلسه هم اندیشی نهضت احیا واحد‌های راکد کردستان با اشاره به عنوان شعار سال که مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده و تاکید هر ساله مقام معظم رهبری بر تولید اظهارکرد: در این راستا حمایت از واحد‌های تولیدی و اشتغال‌زایی یکی از اولویت‌های صمت کردستان است.

وی با بیان اینکه امسال در شعار سال عنوان رشد تولید اضافه شده، بیان کرد: همین مساله نشان از اهمیت تولید دارد و برنامه‌ریزی علمی و متناسب با شرایط موجود و احیای واحد‌های راکد ضروری است.

مدیر کل صمت استان کردستان در ادامه یادآور شد: بر اساس پایش واحد‌های تولیدی و صنعتی استان از مجموع هزار و ۲۷ واحد صنعتی ۶۵ درصد فعال و ۱۳۱ واحد غیر فعال است و بقیه هم نیمه فعال و قابلیت احیا دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اعتبارات تعیین شده در حوزه صنعت ۱۴ واحد صنعتی و همچنین ۴ واحد معدنی برای حمایت، بررسی و نظارت معرفی شده تا در کمترین زمان احیا و به چرخه فعالیت در استان برگردد.

خلیقی همچنین گفت: در حال حاضر با همکاری استانداری خوشبختانه اقدامات خاصی در خصوص جذب اعتبارات لازم از صندوق کارآفرین امید برای فعال سازی واحد‌های راکد صورت گرفته است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده