تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۲۱۲۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۰ واحد تولیدی استان خوزستان به چرخه تولید بازگشت

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از بازگشت به تولید ۶۰ واحد تولیدی در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا فلاح درباره آخرین وضعیت بازگشت به تولید واحد‌های صنعتی راکد در خوزستان اظهار داشت: بحث راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد و بازگشت به تولید این واحد‌ها از اولویت‌های دولت سیزدهم است و در این زمینه تلاش‌های بسیاری در استان خوزستان برای احیای واحد‌های راکد در حال انجام است.

وی افزود: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ واحد صنعتی و کشاورزی راکد استان به چرخه تولید بازگشته‌اند و تلاش برای افزایش تعداد این واحد‌ها ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع احیای واحد‌ها در بحث ایجاد اشتغال و همچنین رونق تولید، انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی استان پای کار بیایند و به بحث رونق تولید در استان کمک کنند.

فلاح با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته برای احیای واحد‌های تولیدی، عنوان کرد: امسال ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ برای کمک به احیای واحد‌های تولیدی راکد در استان اختصاص یافته است و امیدواریم با تخصیص این اعتبارات شاهد احیای واحد‌های راکد استان باشیم.

وی ادامه داد: بازگشت به تولید واحد‌های راکدی که قدرت رقابت با بازار جهانی را دارند و همچنین فعالیت آن‌ها دارای صرفه اقتصادی بوده، در اولویت است، زیرا در میان واحد‌های راکد، واحد‌هایی وجود دارد که به دلایل مختلف امکان بازگشت به تولید آن‌ها فراهم نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده