تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۲۱۸۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان مطرح کرد:

احیای واحد‌های راکد مهم‌تر از احداث واحد‌های جدید است/ برای بیش از ۱۰ هزار نفر در کردستان اشتغال‌زایی کرده‌‎ایم

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان با اشاره به اینکه احیای واحد‌های راکد بسیار مهم‌تر از احداث واحد‌های جدید است، گفت: کردستان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به پتانسیل و وجود نیروی کار و ظرفیت لازم، استان در مسیر صنعتی شدن در حال حرکت است.

وی افزود: در این راستا مجموعه صمت استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، با تلاش مستمر بر محقق شدن این امر اهتمام ویژه‌ای را در دستور کار دارد.

مدیرکل صمت استان کردستان، تسهیل و رفع موانع تولید پیش‌روی صنعت‌گران استان و نقش آن‌ها در ایجاد اشتغال برای جوانان استان با تقویت واحد‌های تولیدی و صنعتی را مهم دانست و اظهار کرد: در حال حاضر مجموعه صنعت، معدن و تجارت در ۳۰ درصد تولید ناخالص استان نقش دارند و همچنین ۳۷ درصد اشتغال استان در این حوزه‌ها اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: در مجموعه صمت، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی که به‌صورت مستقیم در راستای خدمات‌رسانی به مردم است، شکل گرفته و با تدوین یک سند مدون از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، فرصت‌ها و حتی مشکلات و کاستی‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی را در سطح کلان برای توسعه بخش اقتصادی استان داریم.

خلیقی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار که از سوی رهبری نامگذاری شده، گام‌های موثری را برای توسعه و رشد تولید با حمایت از واحد‌های فعال و احیای واحد‌های راکد برداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان در طول سال گذشته و امسال رتبه اول اشتغال را در بین تمام دستگاه‌های اجرایی کسب کرده، یادآور شد: سال گذشته باتوجه به اینکه ایجاد ۹ هزار و ۸۰۰ شغل را تعهد کرده بودیم، اما ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی داشتیم.

مدیرکل صمت استان کردستان صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همت مسئولان، خوشبختانه امروز استان به سمت صنعتی‌شدن در حال حرکت است و این نهضت همچنان با ایجاد زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های مختلف ادامه دارد.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان کردستان اظهار کرد: خوشبختانه در این سفر، صمت کردستان چندین طرح را افتتاح می‌کند که در بحث تولید و اشتغال تاثیرگذار است.

خلیقی همچنین به برگزاری جشن احیای واحد‌های راکد در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم احیای واحد‌های راکد بسیار مهم‌تر از احداث واحد‌های جدید است، زیرا در احیای واحد‌های راکد با تسهیلات و مدت زمان کمتری می‌توان به تولید و اشتغال دست یافت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده