تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۲۰۷۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعادل معاملات در گرو همکاری بورس کالا و ستاد تنظیم بازار

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: برخی مقررات و یا متغیر‌هایی وجود دارد که توافقات آن‌ها بین بورس کالا و ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود که به طور مثال می‌توان به مسائل حوزه پتروشیمی و محصولات فولادی اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی با بیان اینکه توافق بین بورس کالا و ستاد تنظیم بازار، قوانین موجود را تعیین می‌کند، اظهار داشت: برخی مقررات و یا متغیر‌هایی وجود دارد که توافقات آن‌ها بین بورس کالا و ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود که به طور مثال می‌توان به مسائل حوزه پتروشیمی و محصولات فولادی اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع بورس کالا تا جایی که امکان دارد، سعی می‌کند برای ایجاد تعادل در بازار با وزارت صمت همکاری کند و می‌توان گفت در حال حاضر، این همکاری‌ها بسیار نزدیک است و هر اقدامی که صورت بگیرد با تعامل و تصویب مشترک انجام می‌شود.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره به وضعیت شرکت‌های سهامی عام در بازار سرمایه افزود: در حال حاضر، شرکت‌های سهامی عام مفهوم جدیدی محسوب می‌شود و بسیاری از هلدینگ‌های صنعتی با این مقوله آشنایی کاملی ندارند.

به گفته عشقی، بیش از ۲۵ مورد از درخواست‌های پروژه شرکت‌های سهامی عام در دستور کار قرار دارد که در حال بررسی آن‌ها هستیم. برخی از این شرکت‌ها به پذیره نویسی نزدیک هستند و برخی نیز در مراحل ابتدایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیشتر بحث تأمین مالی در بازار سرمایه مطرح است، گفت: با توجه به وضع موجود، می‌توان گفت قطعاً شرکت‌های سهامی عام می‌توانند نقدینگی خوبی جذب کنند و به صورت مستقیم آن را به تولید کشور تزریق کنند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده