تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۳۲۰۷۴۷
سرویس خبر : زمین شناسی

امضای تفاهم‌نامه مشارکت در سرمایه‌گذاری استخراج معادن بین ارتش و وزارت کار

‌می‌متالز - تفاهم‌نامه مشارکت سرمایه‌گذاری در اکتشاف، استخراج، فرآوری و بهره‌برداری معدن بین سازمان اقتصاد مقاومتی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین وابسته به شستا امضاء شد.

به گزارش می‌متالز، تفاهم‌نامه مشارکت و سرمایه‌گذاری در اکتشاف، استخراج و فرآورده و بهره‌برداری معدنی به ویژه در معادن طلا امروز با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی به امضای نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین وابسته به شستا و امیر گلسرخی رئیس سازمان اقتصاد مقاومتی ارتش رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است سرمایه‌گذاری مشترک در پهنه‌های معدنی در اختیار ارتش که عمدتا در مناطق مرزی کشور و مناطق محروم قرار دارد انجام شود و از طرفی سرمایه‌گذاری سازمان اقتصاد مقاومتی ارتش در معادن طلا مانند طلای جان جان سیستان و معدن طلای سقز انجام شود البته با رعایت ۴ شرط شفافیت، انضباط مالی، عدم تعارض با بخش خصوصی و اقتصادی بودن انجام شود.

در این نشست امیرسیاری تأکید کرد: بر اساس توصیه مقام معظم رهبری سرمایه‌گذاری ارتش در امور اقتصادی به شرطی است که به توان دفاعی این مجموعه لطمه‌ای وارد نشود و منافع حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها نیز صرف تقویت و توان بنیه نظامی نیرو‌های مسلح شود.

در این مراسم اعلام شد: کشور جمهوری اسلامی ایران با داشتن یک درصد از جمعیت دنیا دارای ۶ تا ۷ درصد معادن دنیاست که در آن ۶۰ عنصر معدنی با ارزش وجود دارد، اما به خاطر اینکه به مسأله ارزش افزوده معادن توجه نشده است این محصولات به صورت خام و فرآوری نشده صادر می‌شود در حالی که اگر به مسأله فرآوری محصولات معدنی توجه شود علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان ارزش افزوده‌ای برای کشور به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده