تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۲۰۸۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

بررسی فرصت‌های کسب و کار و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که تیم کسب و کار و توسعه سرمایه‌گذاری وزارت صمت فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان را بررسی می‌کند.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، گفت: تیمی از وزارتخانه به ریاست مدیرکل دفتر کسب و کار برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و احیای واحد‌های تولیدی راکد روز سه‌شنبه به شهرکرد سفر کرد.

وی افزود: به همراه این تیم کارشناسی، مدیران و نمایندگان هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری زرماکارون و شیرین عسل امروز به استان سفر کرده‌اند تا در صورت شناسایی فرصت‌های جدید، فعالیت‌های تولیدی خود را در این استان راه‌اندازی کنند.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استان دارای ظرفیت‌های بیشماری در حوزه سرمایه‌گذاری و رونق تولید است که تلاش می‌شود با دعوت از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌های موفق کشور بتوان با افزایش جذب سرمایه‌گذار اشتغال‌زایی و تولید را در استان رونق دهیم.

گفتنی است، در حال حاضر در این استان بیش از یک‌هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از دو هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه‌‍گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است که در برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده