تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۳۱
کد خبر: ۳۲۰۸۹۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ایران خودرو تایید احتکار هایما توسط مراجع رسمی را رد کرد/ علت تاخیر

‌می‌متالز - ایران خودرو ادعای تایید احتکار هایما توسط مراجع رسمی را رد و علت تاخیر در شماره گذاری تولیدات دو ماه اخیر را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت ایران خودرو در واکنش به انتشار مطلبی با عنوان "اعتراف اجباری ایران‌خودرو به احتکار خودرو، سکوت سنگین تعزیرات! "، اعلام کرد: تولیدات دو ماهه اخیر هایما S۷ در خراسان فاقد تاییدیه سازمان ملی استاندارد بود و به محض تمدید صدور مجوز این محصول در پنجم مهرماه نسبت به شماره گذاری و حمل آن اقدام شد.

این ادعا در شرایطی مطرح شده که تمامی محصولات ایران خودرو از جمله هایما در سامانه یکپارچه فروخته شده و طبق قیمت‌های مصوب شورای رقابت دارای مشتری و مالک مشخص است؛ بنابراین ادعای احتکار این خودرو‌ها به بهانه افزایش قیمت فاقد اعتبار است.

طبق بررسی‌های نهاد‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل، نتیجه‌ای مبنی بر انبار کردن و احتکار در ایران خودرو بدست نیامده و این موضوع در نشست هفته گذشته مسوولان قوه قضاییه به صورت رسمی اعلام شد.

بر اساس مستندات موجود، تاییدیه سازمان ملی استاندارد برای محصول هایما S۷ پلاس به دلیل مشکل در صندلی عقب ۳۱ تیرماه لغو شد و این محصول از ۳۱ مرداد امکان شماره گذاری و عرضه به مشتریان نداشت. پس از رفع مشکل و آزمون مجدد توسط سازمان ملی استاندارد در اول مهر مجوز محصول مجددا پنجم مهر تمدید کرد. از این تاریخ تمامی خودرو‌ها شماره گذاری و به نمایندگی‌ها حمل شده است؛ لذا احتکار محصولات موضوعیت ندارد.

ایران خودرو همواره با تولید و عرضه خودرو بویژه در شرایط سخت تحریم و محدودیت‌های فعلی به دنبال تامین نیاز مشتریان بوده و با وجود شرایط دشوار، تولید را طبق استاندارد‌های روز و باکیفیت برنامه ریزی و دنبال می‌کند. وارد کردن اتهاماتی، چون احتکار و یا روابط میان دولتی برای گریز از نظارت‌های قانونی نه تنها اثری در فرآیند تولید، تاییدیه‌های استاندارد و یا شماره گذاری محصولات نخواهد داشت بلکه موجی از عدم اطمینان افکار عمومی به تلاشگران صنعت خودرو بوجود خواهد آورد که قطعا بر خلاف منافع ملی و منویات رهبری درخصوص حمایت از تولید داخلی خواهد بود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده