تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۲۱۴۱۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌غربی ظرفیت تولید سالانه ۲.۵میلیون تن سنگ تزئینی دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: استان از نظر ظرفیت، توان تولید سالانه نزدیک به ۲ و نیم میلیون تن سنگ‌های تزئینی را دارد.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی افزود: از نظر ظرفیت تولید سنگ‌های تزئینی، سالانه نزدیک ۲ و نیم میلیون تن سنگ تزئینی می‌توانیم در استان تولید کنیم و هیچ استانی در کشور از این ظرفیت برخوردار نیست.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به ظرفیت تولید ۲ و نیم تنی تولید سنگ‌های تزئینی، اگر یک کنسورسیوم صادرات سنگ‌های تزئینی در استان شکل بگیرد قطع به یقین ظرفیت قابل توجهی از صادرات سنگ‌های تزئینی به کشور‌های مختلف دنیا و بازار‌های جهانی خواهیم داشت؛ چرا که چیزی حدود ۸ الی ۱۰ درصد ظرفیت بازار‌های جهانی می‌تواند در استان ما تولید شود.

سرتیپی با اشاره به اینکه در استان نزدیک به ۵۲ ماده معدنی قابل استخراج و فرآوری وجود دارد، اظهار کرد: در طول یکسال گذشته نزدیک به ۷۴۰ محدوده و پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری معادن را به مزایده گذاشته شد.

مدیرکل صمت استان گفت: ظرفیت‌های معدنی استان به عنوان یکی از موضوعات و راهبرد‌های توسعه‌ای می‌تواند گام مهمی جهت توسعه اقتصادی این استان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده