تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۲۱۴۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
آشنایی با سهامداران عمده حقیقی (قسمت ۴۹):

سهامدار عمده حقیقی سبجنو کیست؟

‌می‌متالز - در چهل و نهمین قسمت از بررسی سهامداران عمده حقیقی این بار وضعیت سهامداران سبجنو را مورد بررسی قرار دادیم. سهامدار عمده حقیقی سبجنو کیست؟

به گزارش می‌متالز، سهامداران هر شرکت در یک دسته بندی به سهامداران عمده و خرد تقسیم بندی می‌شوند. سهامداران عمده سهامدارانی هستند که دارای بیش از یک درصد از سهام شرکت می‌باشند و در سایت TseTmc در بخش سهامداران هر سهم نام آن‌ها نمایش داده می‌شود.

در یک تقسیم بندی دیگر سهامداران عمده به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می‌شوند. سایت TseTmc در قسمت مربوط به سهامداران حقوقی نام شرکت‌ها را اعلام می‌کند، اما در رابطه با سهامداران حقیقی عمده از آن‌ها با عنوان شخص حقیقی یاد می‌کند و اسامی این سهامداران عمده حقیقی نامشخص است.

سهامداران عمده حقوقی دلایل مختلفی برای حضور در یک سهم دارند، ولی بیشتر سهامداران عمده حقیقی به منظور کسب سود بعضا اقدام به خرید سنگین یک سهم می‌کنند و بعضا نام آن‌ها در لیست سهامداران عمده مشاهده می‌شود.

نبض بورس قصد دارد تا با توجه به اسناد و مدارک موجود، به معرفی سهامداران عمده حقیقی هر نماد بپردازد. این چهل و نهمین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی می‌باشد. با ما همراه باشید.

سهامداران عمده حقیقی سبجنو چه کسی است؟

هنگامی که در سایت TSETMC نماد سبجنو که مربوط به شرکت سیمان بجنورد می‌باشد را جستجو کنید و به بخش سهامداران آن مراجعه کنید با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

سهامدار عمده حقیقی سبجنو کیست؟

همان گونه که از تصویر بالا ملاحظه می‌گردد تنها یک سهامدار عمده حقیقی در بین سهامداران سبجنو دیده می‌شود. او دارای ۱۹ میلیون برگه سهم سبجنو معادل ۴.۸۴ درصد از کل سهام این شرکت می‌باشد. این فرد حقیقی سید مهدی راستی ثانی است.

او که متولد سبزوار است، در گذشته در هیات مدیره قند نیشابور با نماد قنیشا (سهامدار هم بوده است) و صنایع سرما آفرین با نماد لسرما عضو هیات مدیره بوده است.

سهامدار عمده حقیقی سبجنو کیست؟

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده