تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۲۱۴۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

بودجه سال آینده با رویکرد‌های برنامه هفتم نهایی می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به نهایی شدن برنامه هفتم در مجلس، تلاش میکنیم بودجه سال بعد با رویکرد‌های برنامه هفتم نهایی شود. امروز پیش نویس بودجه آماده شده و در دولت ارائه خواهد شد. بعد از رسیدگی به برنامه هفتم در مجلس مرحله اول بودجه به مجلس ارایه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال جاری ۷.۸ درصد است، اظهار کرد: در تابستان هم اتفاق مشابهی رخ داده و تا دو ماه آینده اطلاعات حساب‌های ملی در فصل تابستان نیز منتشر خواهد شد.

منظور گفت: با توجه به نهایی شدن برنامه هفتم در مجلس، تلاش میکنیم بودجه سال بعد با رویکرد‌های برنامه هفتم نهایی شود. امروز پیش نویس بودجه آماده شده و در دولت ارائه خواهد شد. بعد از رسیدگی به برنامه هفتم در مجلس مرحله اول بودجه به مجلس ارایه خواهد شد.

وی افزود: تا کنون تحقق منابع و درآمد‌ها در ۷ ماه اول حدود ۷۰ درصد بوده است و قدری از آنچه در بودجه پیش بینی شده فاصله داریم. چرا که بیش برآوردی‌هایی در بودجه ایجاد شده بود که در بودجه باید مدیریت شود. یکی از این موارد درآمد‌های نفتی با ۶۲۰ همت است. فرض بر این بوده که با قیمت ۸۰ دلار حدود ۱.۵ میلیون بشکه نفت صادر شود، اما در بسیاری از ماه‌ها قیمت فروش و میزان صادرات به خصوص در تابستان با بالا رفتن مصرف بنزین پایین‌تر بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بنابراین یکی از جا‌هایی که منابع محقق نشده، درآمد‌های نفتی و مولدسازی داراییهاست. تجربه مولدسازی را از قبل نداشتیم. یک‌هیات ویژه در دولت مجلس، قوه قضاییه هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد، اما یک چسبندگی به واگذاری دارای‌های مازاد وجود دارد بر این اساس کمتر از ۱۰ همت در هفت ماهه امسال از ۱۰۴ همت مقرر واگذار شده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده