تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۲۱۵۳۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
بریتانیا برای توسعه صنعت باتری خودرو به آسیایی‌ها متوسل شد

برنامه بریتانیا برای تامین باتری ۶۰۰ هزار خودرو برقی

‌می‌متالز - شرکت West Midlands Gigafactory برای ایجاد بزرگ‌ترین کارخانه باتری بریتانیا در قلب صنعت‌خودرو این کشور اظهار کرده که در حال گفتگو با چندین تولیدکننده برجسته باتری آسیایی به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری برای این صنعت است.

به گزارش می‌متالز، «کاونتری» تنها سایت موجود در بریتانیا با مجوز برنامه‌ریزی برای تاسیسات تولید باتری در مقیاس بزرگ با ظرفیت تا ۶۰ گیگاوات-ساعت در سال است که می‌تواند باتری کافی برای بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه الکتریکی را در سال فراهم کند.

این مرکز به‌عنوان یک مرکز پیشگام برای فناوری و تولید باتری است که در قلب صنایع تولیدی بریتانیا قرار دارد. یکی از اعضای کابینه بریتانیا درخصوص فعالیت این کارخانه اظهار کرد: «سایت West Midlands Gigafactory در کاونتری یک مکان عالی است که به‌سرمایه‌گذاران آینده راه‌حلی یکپارچه برای تولید باتری، تحقیق، صنعتی‌سازی و بازیافت ارائه می‌دهد.»

وی همچنین عنوان کرد: «علاوه‌بر این، ما موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به‌یک منطقه سرمایه‌گذاری داریم که مشوق‌های مالیاتی و معافیت‌های قابل توجهی را برای سرمایه‌گذاران آینده ایجاد می‌کند. امیدواریم با حمایت دولت بریتانیا، تضمینی به‌سرمایه‌گذاران بدهیم و به‌رهبری منطقه‌مان برای حرکت به‌سمت برق‌سازی اعتبار بیشتری ببخشیم.»

از آن‌جا که انقلاب الکتریکی‌سازی نشان‌دهنده بزرگ‌ترین تغییر در مهارت‌های صنعتی برای بریتانیا در نسل فعلی است، کارخانه West Midlands Gigafactory یک کاتالیزور ایده‌آل برای تقویت ارزش‌ها و اعتبار تحقیقاتی این منطقه شناخته می‌شود.

این سایت کاملا در قلب صنعت تولید بریتانیا در وست میدلندز با دسترسی به‌مهارت‌ها، استعداد‌ها و قابلیت‌های زنجیره‌تامین در سطح جهانی در منطقه واقع شده است.

این شرکت از یک زیرساخت حمل‌ونقل قوی برای الزامات لجستیکی آینده Gigafactory، زنجیره تامین و اشتغالزایی برای ۶ هزار کارمند سود می‌برد. با توجه به‌اهمیت استراتژیک این پروژه، یک بسته تشویقی بی‌سابقه محلی در اختیار برنده (منتخب) نهایی قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود این شرایط مطلوبی را برای مالیات و دسترسی به‌انرژی پاک و پایداری که یک تاسیسات باتری در کلاس جهانی به‌آن نیاز دارد، ایجاد کند.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده