تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۰۵
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۲۱۵۵۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
"خشرق" وضعیت وخیم قطعه سازان را شفاف کرد:

۲ تومان سود از سهمی که تا ماه گذشته ۲.۰۰۰ تومان قیمت داشت

‌می‌متالز - در ادامه گزارش‌های ضعیف برخی از قطعه سازان صنعت خودروسازی که عمدتا به حیاط خلوتی برای شرکت‌های تولید کننده این صنعت تبدیل شده اند، شرکت الکترونیک خودرو شرق با اعلام سود خالصی ۲ تومانی به ازای هر سهم شوکی عجیب را به سهامدارانش وارد کرد.

به گزارش می‌متالز، در شرایطی که در ماه‌های اخیر شاهد رشد عجیب قیمت بسیاری از شرکت‌های بی کیفیت بودیم، اکنون صورت‌های مالی منتشر شده برخی از این شرکت‌ها نشانه‌ای از احتمال افت بیشتر قیمتی در سهام آن‌ها دارد.

در ادامه گزارش‌های ضعیف برخی از قطعه سازان صنعت خودروسازی که عمدتا به حیاط خلوتی برای شرکت‌های تولید کننده این صنعت تبدیل شده اند، شرکت الکترونیک خودرو شرق با اعلام سود خالصی ۲ تومانی به ازای هر سهم شوکی عجیب را به سهامدارانش وارد کرد.

چگونه شرکتی با تحقق تنها ۲۰ ریال سود خالص در عملکرد شش ماهه با قیمت‌هایی بیش ۲۰.۰۰۰ ریال در بازار بورس معامله گردیده است سوالیست که می‌بایست سهامداران و سرمایه گذاران این شرکت پاسخگوی آن باشند.

۲ تومان سود از سهمی که تا ماه گذشته ۲.۰۰۰ تومان قیمت داشت
شناسایی تنها ۳۴۰ میلیارد ریال سود عملیاتی و تنها ۲ میلیارد تومان سود خالص از فروش ۱.۹۳۵ میلیارد تومانی شرکت الکترونیک خودرو شرق در شش ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲ هم در نوع خود جالب است و هم زنگ خطری دیگر برای سهامداران و سرمایه گذاران احتمالی این صنایع در سال جاری.

از نکات قابل ذکر صورت‌های مالی حسابرسی شده شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ این شرکت، می‌توان به افزایش مقادیر فروش انواع دسته سیم‌های خودرو‌های تارا و همچنین افزایش محسوس مبالغ فروش کل اشاره داشت. علی رغم این موضوع افزایش چشمگیر بهای تمام شده محصولات شرکت در این مدت در مقایسه با سال مالی قبل تا حدود بسیاری مبالغ فروش این شرکت را پوشش داد.

شاید اگر شناسایی ۲۲ میلیارد ریالی سایر درآمد‌های غیر عملیاتی این شرکت در شش ماهه نخست سال نبود، این شرکت قادر به ساختن حتی ۱ ریال سود خالص هم نبود. جریان وجوه نقد نگران کننده و نیز سهم بالای هزینه‌های فروش عمومی و اداری و نیز هزینه‌های مالی در کاهش سود خالص این شرکت در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ از دیگر نکات قابل تامل می‌باشد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده