تاریخ: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۲۱۹۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حمل ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مواد معدنی در راه‌آهن یزد

‌می‌متالز - طی هفت ماهه سال جاری تخلیه و بارگیری ۹ میلیون و ۷۰۰هزار تن محموله به وسیله ۹۲ هزار دستگاه واگن در راه آهن یزد به ثبت رسید.

به گزارش می‌متالز، «حسین معصومی» مدیر کل راه آهن یزد به عملکرد هفت ماهه اداره کل راه آهن یزد اشاره کرد و گفت: طی هفت ماهه سال جاری مقدار ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مواد معدنی و صنعتی از مبادی مهم بارگیری منطقه از جمله چادرملو، چغارت و گندله سازی اردکان بارگیری و تخلیه شد.

وی با اشاره به سهم ۲۹ درصدی اداره کل در بارگیری شبکه ریلی کشور، تصریح کرد: طی مدت مذکور، مقدار شش میلیون و ۷۸۰ هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و گندله از مبادی سنگ آهن مرکزی ایران (چغارت)، گندله سازی اردکان و معدن چادرملو به مقاصد فولاد اصفهان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی نیز جهت صادرات به بندرعباس بارگیری شد.

معصومی خاطرنشان کرد: در عملکرد تناژ تخلیه نیز مقدار دو میلیون و ۹۱۰ هزار تن محمولات از قبیل آهن اسفنجی، سنگ آهن، بالاست، گندم، گوگرد خام، آهن آلات و دیگر اقلام در این اداره کل تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲ درصدی همراه بوده است.

مدیر کل راه آهن یزد با اشاره به جایگاه ویژه ناحیه یزد در ثبت تن کیلومتر بارخالص حمل شده در میان مناطق راه آهن کشور، افزود: طی هفت ماهه ابتدایی در تن کیلومتر بار خالص حمل شده نیز مقدار سه میلیارد و ۵۵ میلیون و در تن کیلومتر مبدا- مقصد، مقدار سه میلیارد و ۲۲۰ میلیون تن به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده