تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۳۲۲۰۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت لرستان:

۱۴۵ معدن فعال در لرستان وجود دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت لرستان گفت: ۱۴۵ معدن فعال در استان وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری امروز ششم آبان‌ماه در حاشیه نشست فعالین معدنی لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف از این نشست با حضور مدیران مؤثر و تأثیرگذار در حوزه معدن بحث معرفی صمت‌ها و استفاده از این ظرفیت در لرستان با توجه به چالش‌ها و مسائل و مشکلات متعددی که در حوزه معادن است.

وی تصریح کرد: با استفاده از این مرکز امنیت سرمایه‌های معدنی خود را می‌توانند تضمین کنند و همچنین با انتخاب ناوگان ماشین‌آلات و مشاوره‌های فنی و تخصصی در حوزه‌های مختلف معدنی و برآورد ماشین‌آلات مورد نیاز هر معدن براساس توپولوژی، نوع ماده معدن و شرایط خاص حاکم بر هر معدن و سایر ظرفیت‌های که این مرکز دارد افزایش بهره‌وری معدن را داشته باشند.

مدیرکل صمت لرستان خاطرنشان کرد: در استان بالغ‌بر ۷۰ درصد پرونده‌های حقوقی ما در حوزه معدن است که در این راستا از رئیس‌کل دادگستری لرستان و دادستان نیز درخواست شده که شعبه ویژه برای مسائل معدن در نظر بگیرند.

جعفری اضافه کرد: حدود ۱۸ نوع ماده معدنی در لرستان وجود دارد به‌طوری‌که در زون سنندج سیرجان قرار گرفته‌ایم و بالغ‌بر ۱۴۵ معدن فعال داریم.

وی بیان کرد: در حوزه صنایع معدنی صنعت قالب استان صنایع معدنی است به‌طوری‌که از ۱۳۶۴ پرونده بهره‌برداری در حوزه صنعت حدود ۶۰۰ مربوط به صنایع معدنی است.

مدیرکل صمت لرستان ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع سنگ تزئینی، معادن سیلیس، گچ آهک و ... داریم در حال حاضر یک زنجیره تحت عنوان زنجیره ارزش پودر کربنات کلسیم در شهرستان الیگودرز تعریف شده است.

جعفری اظهار کرد: واحد‌های بزرگی در صنایع معدنی نظیر سیمان دورود، شرکت صنایع فروآلیاژ ایران که روز صادرات هم از وزارت نیز لوح سپاس دریافت کردند.

وی تصریح کرد: کارخانجات کاشی، دو واحد صنعتی در حوزه فولاد، یک واحد تولید شمش، یک واحد نیز در زمینه ورقه‌های فولادی در استان فعال است.

مدیرکل صمت لرستان با اشاره به واحد‌های سنگبری، افزود: واحد‌های سنگبری در استان باید نوسازی و بازسازی شوند با توجه به اینکه واحد‌های که شکل گرفته‌اند نزدیک ۲۰ درصد امکان تولید سنگ با ابعاد بزرگ را دارند و مابقی نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده