تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۲۲۲۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ریوتینتو؛ دومین غول معدنی جهان به جرگه بنگاه‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر می‌پیوندد

‌می‌متالز - شرکت ریوتینتو یادداشت تفاهم (MoU) با شرکت انرژی یونجیبرندی (YEC) برای همکاری در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در شرق آسیا در منطقه پیلبارا در غرب استرالیا امضا کرد. معدنکار استرالیایی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که ریوتینتو و YEC پروژه‌های بالقوه انرژی بادی و خورشیدی و همچنین سیستم‌های ذخیره انرژی باتری را ارزیابی خواهند کرد. تمرکز اولیه بر ارزیابی قابلیت حیات یک تاسیسات تولید برق خورشیدی برای تامین عملیات سنگ آهن ریوتینتو متمرکز است.

به گزارش می‌متالز، این تفاهم‌نامه به عنوان بخشی از طرح ۳ میلیارد دلاری ریوتینتو برای ورود به عصر کربن زدایی به شمار می‌رود که در کسب‌و‌کار سنگ فولاد خود، که در حال حاضر توسط چهار نیروگاه گازی تامین می‌شود، ارائه شده است. تخمین زده می‌شود که در این پروژه ۷۰۰ مگاوات ظرفیت تجدیدپذیر برای جایگزینی گاز آن مورد نیاز است. در حال حاضر، این شرکت در مرحله ارزیابی برای ساخت حدود ۳۰۰مگاوات پروژه خورشیدی است.

گروه YEC در ژوئن پس از توافقی بین شرکت بومی یونجیبرندی، نمایندگان مردم بومی منطقه و توسعه دهنده انرژی‌های تجدیدپذیر ACEN، با هدف پیشرفت توسعه پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در کشور تاسیس شده و قرار است همکاری با ریوتینتو را توسعه دهد. شرکت YEC در نظر دارد ظرفیت تاسیسات خود را با لحاظ ۷۵۰ مگاوات ذخیره‌سازی برق ترکیبی بادی، خورشیدی و باتری افزایش دهد. ساخت‌و‌ساز این پروژه طبق برآورد‌ها قرار است به زودی آغاز شود، اگرچه جزئیات بیشتری فاش نشده است. تفاهم‌نامه اخیر دو مجموعه به برخی از این پروژه‌ها، اما نه همه، مربوط می‌شود. مایکل وودلی، مدیر اجرایی YAC، گفت: این تفاهم برای توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر اقدامی مناسب است و جامعه نیز از ایجاد این ظرفیت سود خواهد برد.

عناوین برگزیده