تاریخ: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۲۲۰۴۵
سرویس خبر : انرژی
مدیرکل صمت استان ایلام اعلام کرد:

استان ایلام می‌تواند به قطب تولید قطعات صنعت نفت و گاز کشور تبدیل شود

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان ایلام اعلام کرد که این استان از قابلیت تبدیل شدن به قطب تولید قطعات صنعت نفت و گاز کشور برخوردار است.

به گزارش می‌متالز، «رضا محمدرحیمی» مدیرکل صمت استان ایلام در حاشیه افتتاح نمایشگاه ایرانی سازان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: ایلام ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید قطعات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را دارا بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشور عراق، مازاد نیاز‌های داخلی خود را به‌سهولت صادر کند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور و به‌خصوص در حوزه تولیدات صنعت نفت و گاز، روز به روز وابستگی کشور به تامین آن قطعات از کشور‌های دیگر کم‌تر شده و این امر، صرفه جویی ارزی و غیر ارزی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل صمت استان ایلام در خصوص برگزاری نمایشگاه ایرانی سازان، ضمن تشکر از پتروشیمی ایلام، تاکید کرد: این نمایشگاه که به مدت ۳ روز در سایت دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایلام دایر خواهد بود، به معرفی دستاورد‌های بیش از ۶۰ شرکت داخلی، که عمده آن‌ها نیز دانش‌بنیان هستند، می‌پردازد و سعی ما و همکاران‌مان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نیز بر این خواهد بود، که از توان آن‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

محمدرحیمی در خصوص وضعیت پتروشیمی دهلران اینگونه توضیح داد: با توجه به نشستی که با حضور استاندار و نماینده مردم شریف دهلران در مجلس با معاونت هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیر بنایی معاون اول رئیس جمهور، در نهاد ریاست جمهوری، برای بررسی و رفع مشکلات و موانع اجرایی این پروژه برگزار شد، تصمیمات مثبتی اتخاذ شد که امیدواریم با اجرای آنها، شاهد ادامه عملیات ساخت و رونق آن پتروشیمی باشیم.

لازم به ذکر است، در آئین افتتاح نمایشگاه ایرانی‌سازان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل و معاونین اداره کل صمت استان، مدیر عامل پتروشیمی ایلام و جمعی از مدیران استانی و اصحاب رسانه حضور داشتند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده