تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۳۲۲۳۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در برنامه معرفی و بررسی کتاب اشتیاق غیرعقلانی عنوان شد:

سرمایه‌گذاران بزرگ به دنبال کشف اندیشه مدیران از صورت‌های مالی

‌می‌متالز - سمت و سوی بازار‌های مالی به گونه‌ای است که سرمایه‌گذاران بزرگ به دنبال کشف اندیشه مدیران از صورت‌های مالی هستند.

به گزارش می‌متالز، محمد ندیری، مترجم کتاب اشتیاق غیر عقلانی در برنامه معرفی و بررسی کتاب اشتیاق غیرعقلانی گفت: انتشارات سازمان بورس برای کتب اقتصادی در مقایسه با سایر نشریه‌ها اثرگذاری بیشتری دارد.

او افزود: اقتصاد علم تصمیم‌گیری است و به دو بخش شرایط مطلوب و نامطلوب تقسیم می‌شود که براین اساس، افراد بنا بر شرایط موجود و بحث هزینه فرصت تصمیم‌گیری می‌کنند.

عسگر نوربخش، عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز در این برنامه گفت: یکی از دشوارترین ترجمه‌ها به بحث کثب مالی و رفتاری باز می‌گردد، زیرا گام برداشتن در این حوزه‌ها ریسک‌ها و دشواری‌های خاص خود را دارد.
شهاب الدین موسوی، فعال بازار سرمایه نیز اضافه کرد: در بازار ایران اشخاص کمترین استفاده را از ابزار‌ها و نظریات علمی و رفتاری می‌کنند.

به گفته او، تقریبا با گذشت سی سال مفاهیم جدیدی در خصوص بازار‌های مالی شکل گرفته که خارج از اتمسفر بازار‌های مالی است و به مساله صورت‌های مالی باز می‌گردد.

موسوی این را هم اضافه کرد: سمت و سوی بازار‌های مالی امروز به گونه‌ای است که سرمایه‌گذاران بزرگ به دنبال کشف اندیشه مدیران از صورت‌های مالی هستند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده