تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۲۲۴۲۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
دبیر کانون سراسری انبوه سازان ارائه کرد:

کمیته سه جانبه بورس کالا ایرادات اساسی دارد/ غل و زنجیر بخش خصوصی کشور در حوزه‌های مختلف

‌می‌متالز - دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: دولتی‌ها در کمیته ۳ جانبه کنار هم بدون حضور بخش خصوصی ساز و کاری تعریف می‌کنند که این اتفاق باعث نارضایتی شده و باید چنین فرایندی اصلاح شود.

به گزارش می‌متالز، فرشید پورحاجت در خصوص تشکیل کمیته ۳ جانبه بورس کالا اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی، می‌توان گفت این کمیته که از بورس کالا، وزارت صمت و وزارت مسکن تشکیل شده، پر از ایرادات اساسی است؛ چرا که اعضای تشکیل دهنده آن تنها دولتی‌ها هستند و بخش خصوصی در این کمیته جایگاهی ندارد. این درحالیست که اکثر مصرف کنندگان فولاد، خصوصی‌ها هستند و متاسفانه در کمیته تعریف نشده‌اند.

وی ادامه داد: در واقع دولتی‌ها در کمیته ۳ جانبه کنار هم بدون حضور بخش خصوصی ساز و کاری تعریف می‌کنند که این اتفاق باعث نارضایتی شده و باید چنین فرایندی اصلاح شود.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن با بیان اینکه برای بهبود اوضاع در صنعت فولاد باید ساز و کار بورس کالا برای این محصولات اصلاح شود، گفت: از سوی دیگر، امروز حوزه مسکن و تولید در شرایط مناسبی قرار نگرفته‌اند؛ چرا که دستورالعمل‌های دست و پاگیر و غیرکارشناسی شده زیادی در این حوزه وجود دارد. در واقع می‌توان گفت بخش خصوصی کشور در تمامی زمینه‌ها غل و زنجیر شده و سیستم بانکی نیز ناکارآمد شده است.

پورحاجت افزود: بنابراین با شعار نمی‌توان این موضوعات را حل کرد و باید بحث‌های کارشناسی در چارچوب ضوابط و قواعد اصولی کشور برای بخش خصوصی تدوین شود که به مشکل برنخوریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا، بخش ساختمان به خصوص تولید مسکن در کشور، موتور محرکه اقتصاد محسوب می‌شود. در نهایت اگر صنعت ساختمان کشور دچار خلل شود، قطعاً صنایع وابسته به آن، شغل‌ها و خدمات ارتباط با این صنعت به ویژه فولاد دچار چالش و مشکلات اساسی خواهند شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده