تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۲۲۵۷۵
سرویس خبر : انرژی

لوک اویل روسیه تولید نفت در عراق را دو برابر می‌کند

‌می‌متالز - شرکت نفت لوک اویل روسیه اعلام کرد قرارداد توسعه و تولید از میدان نفتی قرنه غربی ۲ عراق را با هدف افزایش تدریجی تولید تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز تمدید کرده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت نفت لوک اویل روسیه قرارداد توسعه و تولید از میدان نفتی قرنه غربی ۲ عراق را با هدف افزایش تدریجی تولید تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز تمدید کرده است.

لوک اویل اعلام کرد این قرارداد با نمایندگان شرکت نفت بصره عراق در بغداد امضا شده است. قرارداد خدمات این میدان نفتی تا ۱۰ سال یعنی تا ۲۰۴۵ تمدید می‌شود.

این قرارداد همچنین شامل سرمایه‌گذاری برای توسعه بیشتر این پروژه و دو برابر کردن تدریجی تولید از این میدان نفتی تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز می‌شود که بهره‌وری اقتصادی میدان نفتی قرنه غربی ۲ را افزایش خواهد داد.

لوک اویل اعلام کرد این قرارداد قدم دیگری برای همکاری بلند مدت استراتژیک با وزارت نفت عراق است. شرکت لوک اویل و وزارت نفت عراق همچنین متعهد به ادامه همکاری در بخش انرژی این کشور شدند.

میدان نفتی قرنه غربی ۲ یکی از بزرگترین میادین نفتی دنیاست که در بخش جنوبی عراق، ۶۵ کیلومتری شمال غرب بصره قرار دارد و بسیاری از پایانه‌های اصلی صادرات نفت خام عراق را در بر می‌گیرد. طبق گزارش لوک اویل، حجم ذخایر نفت قابل استخراج این میدان نفتی به حدود ۱۴ میلیارد بشکه می‌رسد.

این شرکت روسی قرارداد توسعه میدان نفتی قرنه غربی ۲ را در دسامبر ۲۰۰۹ دریافت کرد، اما تولید اقتصادی از این میدان در مارس ۲۰۱۴ آغاز شد.

لوک اویل در ۲۰۱۹ حفاری چاه‌های جدید در این میدان نفتی را با عنوان فاز دوم توسعه آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده