به گزارش میمتالز، زهرا حسین زاده رییس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران در خصوص تاخیر در تحویل برخی از خودروهای فروخته شده در بورس کالا طی ماههای گذشته و شرایط خریداران در این حوزه گفت: مهمترین بخش فرآیند کنترل پیش از عرضه محصولات در اتاق پایاپای بورس کالا، کنترل تضامین و وثایق عرضه کنندگان است و در واقع، این موضوع شرط لازم برای عرضه محصولات تلقی میشود و نقش بسیار ارزندهای در کنترل ریسک و عدم عمل به تعهدات را بر عهده دارد.
او افزود: عرضه کنندگان خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در چارچوب دستورالعمل تسویه و پایاپای، تضامین لازم و مورد تایید از آنها پیش از عرضه محصولاتشان در بورس کالا اخذ شده است.
به گفته حسین زاده، طبق دستورالعمل ها، مشتریانی که موفق به تحویل به موقع خودروی خود در موعد مقرر نشدند و تا ۳۰ روز پس از سررسید، اعتراض خود را به شکل مکتوب از طریق کارگزار خریدار به بورس کالا اعلام کردند، امکان اخذ خسارت برای آنان فراهم شد.
رییس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران در پایان گفت: در همین راستا رسیدگیهای لازم انجام و تا امروز برای تعداد ۱۱۸۵ مورد اعتراض، براساس ۰.۲۵ درصد ارزش قرارداد، محاسبه خسارت انجام و مبلغ ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت یا در جریان پرداخت قرار دارد.
منبع: کالاخبر