تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۰۸
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۲۲۹۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد:

فرآیند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث

‌می‌متالز - شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه فرایند دریافت خدمت تقسیم دارایی سهام عدالت متوفیان را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، در اطلاعیه این شرکت که در خصوص جزییات فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث صادر شده، نحوه ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه توسط یکی از وراث سجامی شده تشریح شده است.

بر این اساس، متقاضی انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث می‌بایست پس از ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی (https://ddn.csdiran.ir) در ابتدا با وارد کردن کدملی، تاریخ تولد و تاریخ فوت متوفی در بخش «استعلام نوبت پرونده قهری» در درگاه یکپارچه ذینفعان، نسبت به این موضوع که آیا زمان تشکیل پرونده متوفی فرارسیده است یا خیر اطلاع حاصل کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، در صورت تائید زمان تشکیل پرونده، متقاضی می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر کارگزاری‌های منتخب نسبت به ارائه مدارک ذیل اقدام کند:

  1. تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی
  2. اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)
  3. اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است)
  4. در صورتی‌که متوفی دارای وصیت‎نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده