تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۳۲۳۲۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون اکتشافات و توسعه ذخایر معدنی؛

اکتشافات سرمایه‌گذاری است نه هزینه

‌می‌متالز - اکتشافات اولین حلقه فرآوری معدنی در همه جای جهان است و یک نوع سرمایه‌گذاری برای ایجاد ارزش افزوده به‌شمار می‌رود، به همین خاطر در همه جای دنیا اکتشافات را در سرفصل هزینه سرمایه‌گذاری قرار می‌دهند.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، شهریار متوکل عضو هیات مدیره و معاون اکتشافات و توسعه ذخایر معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب در حاشیه نمایشگاه ایران کانمین گفت: از سال ۹۷ بر اساس استراتژی جدیدی که در اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران پایه‌گذاری شد، از محدودیت‌های اکتشافات رها شدیم و سرمایه‌گذاری خوبی انجام شد.

وی افزود: مجموعه‌ای از جوانان نخبه کشور دعوت به کار شده و در این حوزه مشغول به کار شدند و با خرد جمعی و دانش بومی کشور، بزرگ‌ترین ذخیره معدن مس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که کانسار دو سرچشمه و سریدون است با ذخیره‌ای بالغ بر سه و نیم میلیارد تن در سال ۱۳۹۸ اکتشاف شد.

متوکل اظهار داشت: تعداد زیادی محدوده اکتشافی خوب را به دست آوردیم و ۲۴ پروانه اکتشاف هم اضافه شده و امیدواریم با معرفی ذخایر جدید، ارزش افزوده کشور و صنعت مس را بیشتر کنیم.

عضو هیات مدیره و معاون اکتشافات و توسعه ذخایر معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان خاطرنشان کرد: مجموع ذخایر مس به ۱۹ و نیم میلیارد تن رسیده و نویدبخش آن است که حداقل در یکصد سال آینده تولید پایدار را خواهیم داشت و این یعنی سهام شرکت مس از ارزشمندترین سهم‌های کشور به شمار می‌رود.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده