تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۳۲۳۲۷۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر صمت خبر داد:

تولید مشترک خودرو توسط ایران و چین/ عزم دولت برای برقی‌کردن نقلیه عمومی تا ۱۴۰۳

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر بهره‌گیری از تجارب و پیشرفت‌های چین در حوزه ساخت خودرو از مذاکرات تهران و پکن برای تولید مشترک خودرو و عزم دولت برای هیبربدی و برقی کردن تاکسی‌ها و خودرو‌های عمومی تا ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مذاکرات ایران و چین در حوزه صنعت خودرو، ضمن بیان مطلب فوق گفت: چین در صنعت خودرو به پیشرفت‌های خوبی دست یافته و توانسته در بازار‌های بین‌المللی نقش فعال داشته باشد.

وی در ادامه افزود: چین در سال حدود ۲۵ میلیون خودرو تولید می‌کند و این می‌تواند پتانسیلی برای رشد فزاینده در این حوزه باشد.

وزیر صمت با استقبال از پیشرفت‌های چین در حوزه خودرو برای توسعه صنایع داخلی و انتقال تجربیات تحقیقاتی، تاکید کرد: تلاش کردیم با این بازار ارتباط بگیریم و به‌نحوی با چین در توسعه صنعت خودرو مشارکت داشته باشیم لذا شرکت‌های ایرانی را با خود همراه کردیم تا با برخی از تولیدکنندگان برتر چین یک هماهنگی و ارتباطی برای توسعه تولید مشترک و دسترسی به اهداف کشور برقرار کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: باید به سمت خودرو‌هایی حرکت کنیم که نیازی به استفاده از بنزین ندارند تا وسایل نقلیه به نسل جدید خودرو‌های هیبریدی انتقال پیدا کند و این فرصت خوبی است.

علی‌آبادی با بیان اینکه در سفر معاون اول رئیس‌جمهور به چین یکی از تمرکز‌های ما یافتن شرکای چینی بود که در این زمینه فعال هستند، خاطرنشان کرد: توانستیم با برخی از آن‌ها ارتباط بگیریم و این ارتباط یک فناوری تحقیقات و صنعتی است که منجر به پیشرفت کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است تا سال ۱۴۰۳ تاکسی‌ها و خودرو‌های عمومی را هیبریدی و برقی کند، یادآور شد: دولت بنا دارد تعرفه خودرو‌های برقی را به شدت کاهش دهد. همچنین گسترش تاکسی‌های برقی نیازمند فراهم کردن زیرساخت متناسب است تا پایان سال جاری رشد محسوسی در تهران و برخی کلان شهر‌های کشور خواهیم داشت.

گسترش تاکسی‌های برقی در تهران

وزیر صمت در ادامه تاکید کرد: واردات خودرو باید آزاد باشد تا مردم قدرت انتخاب داشته باشند، اما حمایت از تولید داخل هم محفوظ است.

وی با بیان اینکه دولت بنا دارد تعرفه خودرو‌های برقی را به شدت کاهش دهد و این کاهش می‌تواند مشوق مردم باشد، تصریح کرد: بنا داریم با مشوق‌هایی به تاکسی‌داران کمک‌کنیم تا قیمت تمام شده تاکسی برقی اختلاف چندانی با نمونه بنزینی نداشته باشد.

علی‌آبادی همچین گفت: در زمینه کانی‌ها و توسعه معادن با طرف چینی مذاکرات خوبی انجام شد در زمینه توسعه ماشین آلات صنعتی هم به صورت مشترک مذاکرات خوبی مطرح شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده