تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۱
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۲۳۷۷۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
یوسفی مطرح کرد:

تدبیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم برای افزایش تسهیلات در حوزه مسکن

‌می‌متالز - عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی مصوبات این کمیسیون در بخش امور عمرانی را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، مجتبی یوسفی، با اشاره به مصوبات امروز کمیسیون تلفیق در بخش عمرانی گفت: اعضای کمیسیون در بخش توسعه حمل و نقل عمومی و درون شهری مصوب کردند که ۵۰ درصد از منابع خرید، توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی از اتوبوس گرفته تا ون، تاکسی، مترو از طریق دولت تامین و ۵۰ درصد دیگر آن از طریق شهرداری‌ها تامین شود.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون در موضوع ساماندهی پرسنل شهرداری‌ها، گفت: در حال حاضر ما بیش از ۳۰۰ تا۳۵۰ هزار پرسنل در شهرداری‌ها داریم که در صف مقدس خدمت رسانی به مردم در ۱۴۰۰ شهر هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: پرسنل شهرداری‌ها با انواع و اقسام قرارداد‌ها مشغول به فعالیت هستند از این رو نحوه فعالیت این پرسنل متأسفانه قانون خاصی نداشته و تنها شهرداری تهران حائز قوانین برای اداره امور پرسنل است. از این رو کمیسیون مصوب کرد که وزارت کشور باید ظرف ۶ ماه آیین نامه این مساله را تهیه کرده و در هیئت وزیران به تصویب برساند.

یوسفی با اشاره به مصوبه افزایش سرمایه بانک مسکن در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مردم مربوط به دریافت تسهیلات مسکن چه در حوزه رهن و چه در حوزه خرید و فروش است.

وی با بیان اینکه حوزه مسکن به یکی از چالش‌های جدی همه مردم به ویژه اقشار ضعیف و متوسط تبدیل شده است، تاکید کرد: از این رو در کمیسیون مصوب کردیم که افزایش سرمایه بانک مسکن از طریق مولد سازی زمین‌ها و دارایی‌های این بانک صورت گیرد تا از این طریق تسهیلات بیشتری در حوزه مسکن به مردم پرداخت شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس بیان کرد: همچنین اعضای این کمیسیون به موضوع ادغام صندوق‌های لشکری و کشوری در لایحه برنامه هفتم توسعه رای منفی دادند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای مجلس (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده