تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۵:۰۵
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۳۲۳۸۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سبقت نماد تاصیکو از بازار طلا و دلار/ بازدهی مثبت ۱۱ درصدی تاصیکو در روز‌های قرمز بورس/ خبر‌های خوبی در ۶ ماه دوم تاصیکو در راه است

‌می‌متالز - دکتر «امیرحسین نادری» مدیر عامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صدرتأمین از بازدهی مثبت نماد «تاصیکو» گفت: نماد تاصیکو با بازدهی مثبت ۱۱ درصدی در نیمه اول ۱۴۰۲ در صدر ایستاد.

به گزارش می‌متالز، دکتر «امیرحسین نادری» مدیرعامل تاصیکو در ادامه افزود: با وجود وضعیت نامناسب بازار‌های مالی از نیمه اول سال جاری، نماد «تاصیکو» توانست روند رو به رشدی که از سال گذشته شروع کرده بود را در نیمه اول امسال نیز ادامه دهد و بازدهی خوبی را به ثبت برساند.

ارزش ذاتی بالای سهم تاصیکو

وی اظهار داشت: با توجه به ارزش ذاتی بالای این نماد بورسی و فعالیت‌های توسعه محور هلدینگ صدرتامین، پیش‌بینی می‌شود که این نماد در ۶ ماهه دوم نیز بازدهی خوبی را تجربه کند. ارزش خالص هر سهم (NAV) ۱۴۷۸۲ ریال و قیمت هر سهم ۷۵۳۰ ریال است. نسبت قیمت به ارزش خالص (P/NAV) شرکت ۵۱% می‌باشد که این اعداد نمایانگر ارزش ذاتی بالای این سهم هستند.

به گفته مدیرعامل تاصیکو، از آن جایی که بیش از ۵۰ درصد پرتفوی ما متشکل از شرکت‌های بزرگ نظیر فولاد مبارکه، صنایع ملی مس و … می‌باشد؛ به تبعیت از روند بازار، وقتی سهم‌ها در مسیر نزولی قرار می‌گیرد این شرکت‌ها نیز تا حدودی اصلاح می‌کنند؛ این اصلاحات تا حدودی بر (NAV) اثر گذاشت، اما این انعکاس در قیمت سهام‌مان دیده نشد که این امر اتفاق بسیار مثبتی بود.

«محسن بهزادی» مدیر سبد سهام هلدینگ صدر تأمین نیز در این خصوص بیان داشت: در ۶ ماهه اول سال، «تاصیکو» نیز ۱۱ درصد مثبت بود. این سهم در تیر و مردادماه در بازاری که اکثر روز‌ها تمامی نماد‌ها قرمز بودند معمولا در بازه مثبت معامله می‌شد و ریزش چندانی نداشت از این رو توانست در مقابل نوسانات منفی خودش را تثبیت و ارزنده ظاهر شود.

خبر‌های خوبی در ۶ ماه دوم امسال در راه است

مدیرعامل هلدینگ صدرتأمین خبر‌های خوبی را در ۶ ماهه دوم سال جاری برای سهامداران برشمرد و تأکید کرد: با توجه به ارزش ذاتی بالای سهم تاصیکو و فعالیت‌های توسعه محور هلدینگ صدرتامین، پیش‌بینی می‌شود که این نماد در ۶ ماهه دوم نیز بازدهی خوبی را تجربه کند. در این بازار با عمق کم که معاملات روزانه به ۱۰۰ میلیون دلار نمی‌رسد خوشبختانه ما معاملات خوبی را به ثبت رساندیم.

نادری اضافه کرد: به زعم بنده، چون ما در نیمه دوم امسال، در هر ماه یک خبر خوبی خواهیم داشت، پیش‌بینی می‌کنیم که مجموع این اخبار، NAV را تا حدود ۲۰ درصد افزایش دهد و مطمئنا این مساله در قیمت سهم نیز منعکس خواهد شد تا در کنار سود با کیفیتی که شرکت به ارمغان می‌آورد بتوانیم عایدی سرمایه خوبی را برای سهامداران رقم بزنیم.

سبقت نماد تاصیکو از بازار طلا و دلار

به گفته مدیرعامل تاصیکو، در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲، سکه امامی ۱۸ درصد و طلای ۱۸ عیار ۱۱ درصد بازدهی منفی داشتند. دلار ۳ درصد و بورس ۸ درصد بازدهی مثبت داشتند. اما در صدر همه این‌ها نماد «تاصیکو» ۱۱ درصد بازدهی مثبت داشته است. به جرأت می‌توان گفت «تاصیکو» یکی از نماد‌هایی خواهد بود که به صورت فزاینده رشد خواهد کرد و پیش بینی بسیار خوبی برای ۶ ماهه دوم نماد «تاصیکو» داریم.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده