به گزارش میمتالز، حسنرضا عباسیانفر، مدیرکل دفتر برنامهریزی و امور فنی بیمه مرکزی درخصوص روند اصلاح آییننامه۷۵ گفت: این آییننامه با هدف بهبود فضای کسبوکار شبکه فروش، عرضه مطلوب خدمات و محصولات بیمهای، رفع ابهامات اجرایی این مقررات و رفع موانع مقرراتی مربوط به فعالان بخش فروش صنعت بیمه، اصلاح آییننامه تنظیم امور نمایندگی بیمه (شماره ۷۵) در دستور کار معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی قرارگرفته است. او افزود: با توجه به تاثیر این مقررات بر کسبوکار تعداد زیادی از فعالان صنعت بیمه، موضوع با حساسیت زیاد و صرف زمان حدود ۲سال مورد کار کارشناسی قرار گرفت. همچنین جلسات بررسی این مقررات با حضور همه گروههای ذینفع از جمله نمایندگان منتخب انجمنهای صنفی مختلف شبکه فروش و عرضه خدمات بیمه نیز برگزار شد.
عباسیانفر درخصوص مفاد و رویکرد اصلاحات این آییننامه گفت: با هدف تسهیل در فرآیند اعطای پروانه، ضمن تسهیل شرایط احراز صلاحیت نمایندگان حقیقی و حقوقی فرآیند احراز نیز آسانتر شده است. در همین راستا موضوعات مختلفی درخصوص شرایط و الزامات فعالیت نمایندگان بیمه از بعد سوابق فنی و الزامات اداری از جمله دفتر فعالیت مورد بررسی مجدد قرار گرفته و نظرات نمایندگان گروههای مختلف ذینفع در این خصوص کسب و مورد بهرهبرداری قرار گرفته است. او تصریح کرد: با پایان بررسی پیشنویس اصلاح این مقررات در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه، در حال حاضر این پیش نویس مصوب در پایگاه اطلاعرسانی بیمه مرکزی برای کسب نظرات ذینفعان در معرض نظر عموم قرار گرفته و امکان اظهارنظر درخصوص هریک از مواد این آیین نامه از این طریق برای همه اشخاص فراهم شده است.
منبع: دنیای اقتصاد