تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۲۳۰۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سالروز تاسیس بیمه ایران با حضورر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل بیمه مرکزی؛

طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت رونمایی شد

‌می‌متالز - رئیس کل بیمه مرکزی در جریان رونمایی از «طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت» در سالروز تاسیس بیمه ایران تاکید کرد: تدوین آیین نامه اجرایی تکافل، تاسیس شرکت‌های تکافلی و صندوق تکافل توسط بیمه مرکزی ایران و پژوهشکده بیمه از مهمترین تحولات اخیر صنعت بیمه بوده است.

به گزارش می‌متالز، مراسم هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ برگزار و «طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت» به عنوان بزرگترین طرح ملی صنعت بیمه کشور در سال جاری توسط محمد جواد شریف زاده معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران و حسن شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران رونمایی شد.

استاد هاشمی طی سخنانی دراین مراسم گفت: امروز یکی از اقدامات خوبی که بیمه ایران متکفل انجام آن شده است، موضوع بیمه تکافل است. در واقع بیمه تکافل جای بحث و تبادل نظر و اقدامات علمی فراوانی دارد که باید به آن بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار است به ضریب نفوذ بیمه مناسبی در کشور دست یابیم، چند نکته را باید مورد توجه قرار دهیم، گفت: در این باره مهمترین بحث، موضوع توسعه فرهنگ بیمه در کشور است. در واقع اگر نتوانیم بحث فرهنگ بیمه را در جامعه آنگونه که شایسته است ارائه کنیم، نمی‌توانیم به ضریب نفوذ بیمه‌ای مطلوبی در کشور برسیم. برای توسعه این فرهنگ باید بتوانیم موضوع بیمه را با روش‌های مناسب به کف جامعه بیاوریم، بیمه را خوب به مردم بشناسانیم.

استادهاشمی تاکید کرد: با دست باز، عادلانه، منصفانه وبر اساس نرخ‌های تعیین شده در پرداخت خسارت به زیاندیدگان عمل کنیم تا اعتماد مردم را بیشتر جلب کنیم، روند‌ها را برای پرداخت خسارت‌ها تسهیل و همزمان، خرید بیمه نامه‌ها را به صورت غیر حضوری و با استفاده از ابزار‌های دیجیتال آسان کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی یکی از مواردی که در صنعت بیمه جایش خالی بودو پژوهشکده بیمه و بیمه مرکزی در یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در باره آن انجام دادند را موضوع تکافل خواند و گفت: هم اکنون حدود ۱۵۰ شرکت در ۴۰ کشور در زمینه بیمه تکافل فعالیت می‌کنند که نشان‌دهنده باز شدن جای بیمه تکافل در صنعت بیمه جهان است و در ایران هم خوشبختانه به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته اقدامات بسیارخوبی در این زمینه در کشور صورت گرفته است که مهمترین آن تدوین آیین نامه اجرایی تکافل، تاسیس شرکت‌های تکافلی و صندوق تکافل توسط بیمه مرکزی ایران و پژوهشکده بیمه بوده است. صحبت‌های اولیه برای تاسیس نخستین شرکت تکافلی ایرن در منطقه آزاد کیش نیز انجام شده است که بلافاصله پس از تصویب آیین نامه ذی ربط راه اندازی خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی ایران، با اعلام آمادگی درباره حمایتی از تنها شرکت بیمه دولتی کشور- همانند حمایت از شرکت‌های بیمه خصوصی- برای حفظ قدرت و قدمت بیمه ایران، اضافه کرد: متاسفانه یکی از مشکلات باقیمانده برای صنعت بیمه کشور، موضوع تخلف شرکت بیمه توسعه و تعلیق آن است که بیمه ایران بنا به وظایف قانونی خود اقدامات بزرگی برای رفع مشکلات بیمه گذاران این شرکت انجام داد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: انتظار داریم در بحث سامانه جامع بیمه گری تلاش بیشتری شود و بیمه ایران در زمینه ارتقای این سامانه به شرکت‌های دیگر کمک کند.

استاد هاشمی با اشاره به بحث مدیر پروری بیمه ایران در صنعت بیمه کشور، آن را موجب افتخار دانست و خواستار پیگیری جدیتر و گسترده موضوع شایسته سالاری و تعلیم مدیران شایسته برای پرورش نسل‌های جدید و آینده بیمه کشور شد.

وی در ادامه به موضوع شبکه فروش بیمه در کشور پرداخت و گفت: بیش از ۷۰ درصد فروش بیمه نامه‌ها هم اکنون توسط شبکه فروش صنعت بیمه صورت می‌گیرد و هر چقدر هم که پلتفرم‌های موجود فعالیت کنند نمی‌توانند جای این نیروی انسانی حرفه‌ای و با تجربه را بگیرند. بنابر این قدرتمندتر و به روز کردن این شبکه توانمند یکی دیگر از وظایف همه شرکت‌های بیمه، به ویژه بیمه ایران است.

رییس کل بیمه مرکزی ایران، در پایان خواستار کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی برای موضوع حاکمیت شرکتی و اساسنامه بیمه ایران برای برطرف کردن مشکل زیان انباشته این شرکت شد.

گفتنی است در این مراسم محمدجواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی و علی استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران، مدیران ارشد صنعت بیمه کشور، مدیران عامل سابق و اسبق بیمه ایران و حسن شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی و اجرایی، اعضای کانون سراسری انجمن‌های صنفی نمایندگان بیمه ایران، اعضای کانون بازنشستگان، پیشکسوتان، گروهی از بیمه گذاران عمده حقوقی و حقیقی و همکاران شرکت سهامی بیمه ایران حضور داشتند و جمعی از نمایندگان بیمه ایران در سراسر کشور از طریق فضای مجازی و به صورت برخط میهمان و ناظرآن بودند.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)

عناوین برگزیده