تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۳۱۳۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعتبارسنجی وارد صنعت بیمه می‌شود

‌می‌متالز - برای استفاده از خدمات اعتبارسنجی تفاهم نامه میان بیمه مرکزی و شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران امضای شد.

به گزارش می‌متالز، با امضای این تفاهم‌نامه، زمینه برای بهره‌مندی صنعت بیمه ایران از کارکرد‌ها و کاربرد‌های اعتبارسنجی فراهم شد.

مفاد این تفاهم‌نامه در سه محور شامل ارسال اطلاعات شرکت‌های بیمه از سوی بیمه مرکزی به شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران و ارائه خدمات مشاوره، تولید انواع مدل‌های امتیاز اعتباری صنعت بیمه و محاسبه انواع ریسک از طرف شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری، خواهد بود.

استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: ایجاد بستری برای اعتبارسنجی مشتریان صنعت بیمه در مرحله نخست و سپس رتبه بندی شرکت‌های بیمه، اهمیت بالایی دارد.

استاد هاشمی افزود: با اجرای اعتبارسنجی در صنعت بیمه، بسیاری از فعالیت‌های شرکت‌های مرتبط، تسهیل می‌شود.

او ادامه داد: از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های شرکت رتبه‌بندی اعتباری ایران در تولید مدل‌های مختلف امتیاز اعتباری ویژه بیمه استفاده می‌کنیم.

قاسم پور، مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران نیز در این مراسم اعلام کرد: این تفاهم‌نامه شروع ارزشمندی برای ورود صنعت بیمه ایران به عرصه اعتبارسنجی است.

قاسم پور افزود: با طراحی مدل‌های ویژه صنعت بیمه می‌توان ریسک مشتریان در جهت منعطف کردن نرخ انواع بیمه نامه‌ها را محاسبه کرد.

او در پایان گفت: استفاده صنایع مختلف از اعتبارسنجی در دنیا از ۲۰۰ سال قبل آغاز شده و اکنون بزرگ‌ترین مصرف کننده اعتبارسنجی در جهان، صنعت بیمه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده