تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۲۴۴۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تعداد ۱۷۰۲۱ قرارداد معامله دادوستد شد؛

استقبال سرمایه‌گذاران از گشایش نماد‌های قرارداد اختیار معامله صندوق بخشی "بهین رو"

‌می‌متالز - با بازگشایی معاملات قرارداد‌های اختیار معامله صندوق سرمایه گذاری بخشی بهین خودرو "بهین رو"، تعداد ۱۷۰۲۱ قرارداد با سررسید اعمال ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در قیمت‌های ۱۲۰۰۰، ۱۳۰۰۰ و ۱۴۰۰۰ ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، با بازگشایی معاملات قرارداد‌های اختیار معامله صندوق سرمایه‌گذاری بخشی بهین خودرو (بهین رو)، تعداد ۱۷۰۲۱ قرارداد با سررسید اعمال ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در قیمت‌های ۱۲۰۰۰، ۱۳۰۰۰ و ۱۴۰۰۰ ریال مورد معامله قرار گرفت.

با توجه به استقبال صورت گرفته به نظر می‌رسد که قرارداد‌های اختیار معامله این نماد در سررسید‌های دیگر نیز به زودی گشایش یابند.

اثرات اهرمی نماد‌های اختیار معامله این صندوق بخشی خودرویی از دلایل اصلی استقبال سرمایه‌گذاران می‌باشد به عنوان مثال در نماد "ضهین ۰۳۰۸ " بیش از ۸.۰۰۰ قرارداد به پریمیوم ۲۰۲ ریال مورد معامله قرار گرفت. به این معنا که سرمایه گذار به جای پرداخت ۱۰۶۵۰ ریال جهت خرید دارایی پایه با نماد "بهین رو" صرفاً با پرداخت ۲ درصد از قیمت یک سهم می‌تواند از تغییرات قیمت دارایی پایه به همان میزان منتفع شود.

همچنین، با گذشت حدود ۱۰۰ روز از خرید این قرارداد و رسیدن قیمت نماد "بهین رو" به قیمت ۱۳۰۰۰ ریال پریمیوم این قرارداد در شرایط تعادل به نرخ ۷۹۳ ریال مورد معامله قرار می‌گیرد که می‌تواند بازده ۲۹۳ درصدی را ایجاد کند. در حالی که سرمایه‌گذار با خرید دارایی پایه به قیمت ۱۰۶۵۰ و فروش در ۱۳۰۰۰ ریال می‌تواند بازده ۲۲ درصدی کسب کند. به عبارت دیگر سرمایه گذار در روز اول با پرداخت پریمیوم مذکور توانست ۲ درصد از سهم اصلی را خریداری کند که با رشد ۲۹۳ درصدی آن اکنون می‌تواند ۶ درصد سهام اصلی را نیز خریداری کند که این رشد حاصل از آثار اهرمی خرید قرارداد اصلی خواهد بود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده