تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۲۴۴۸۲
سرویس خبر : انرژی

سود پتروشیمی مارون نصف شد

‌می‌متالز - پس از آنکه صورت‌های مالی ۶ ماهه پتروشیمی مارون انتشار یافت، مشخص شد که شرکت در ۶ ماهه ابتدایی امسال عملکرد خوبی از خود نشان نداده است؛ به طوری که سود ناخالص مارون در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نصف شد. آیا شرکت می‌تواند در نیم‌سال دوم ۱۴۰۲ این رویه را جبران کند یا خیر؟

به گزارش می‌متالز، نگاهی به کارنامه فعالیت یک ماه اخیر پتروشیمی مارون نشان می‌دهد که شرکت مجموعا ۳۵۵ هزار و ۸۲۰ تن از محصولات خود را در مهرماه تولید کرده که نسبت به تناژ تولید در شهریورماه بیشتر از ۱۰ درصد کاهش داشته است. همچنین مقدار تولید مارون در مهرماه سال گذشته حدود دو درصد بیشتر از رقم فعلی بوده است. گفتنی است مارون در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۳۶۲ هزار و ۳۹۰ تن ثبت شده بود.

اما در سمت ارقام فروش مارون، اوضاع کمی متفاوت بود؛ به طوری که تناژ فروش پتروشیمی مارون در مهرماه از ۱۵۱ هزار و ۶۷۳ تن در شهریور با رشد ۱.۱۵ درصدی به ۱۵۳ هزار و ۴۱۲ تن رسیده است. همچنین این عدد در مقایسه با فروش ۱۴۱ هزار و ۹۱۵ تنی شرکت در مهرماه سال گذشته بیشتر از هشت درصد رشد کرده است.

سود پتروشیمی مارون نصف شد

افزایش درآمد مارون در مهر

همین موضوع در کنار رشد نرخ محصولات مارون اعم از اتیلن، منو اتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول سبب شد تا درآمد شرکت از محل فروش در مهرماه افزایش یابد. به طوری که درآمد سه هزار و ۵۵۷ میلیارد تومانی مارون در مقایسه با درآمد شرکت در شهریور ۱۴۰۲ و مهر ۱۴۰۱ به ترتیب ۲۴.۱ و ۴۵.۸۲ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است پتروشیمی مارون در شهریورماه دو هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان و در مهر ۱۴۰۱ حدود دو هزار و ۴۳۹ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده بود. به طور کلی باید گفت پتروشیمی مارون در مهرماه نمره قابل قبولی را کسب کرده و اگر همین روند را در ادامه راه در پیش بگیرد، سودسازی خود را افزایش می‌دهد.

  • لینک کمکی

کارنامه مارون در ۶ ماهه نخست

سود پتروشیمی مارون نصف شد

اگر صورت‌های مالی ۶ ماهه پتروشیمی مارون بررسی شود، مشخص می‌کند که مارون در نیمه نخست سال جاری از محل فروش، ۱۱ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان درآمدزایی داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از ۲۴ درصد پایین آمده است. همچنین بهای تمام شده تولید پتروشیمی مارون نیز در این بازه زمانی حدود ۱۸ درصد پایین آمد و به ۱۰ هزار و ۴۸۸ میلیارد تومان رسیده است.

به این ترتیب کاهش درآمد مارون در این دوره سود ناخالص این پتروشیمی را به شدت کاهش داد. به طوری که سود ناخالص مارون از دو هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان با کاهش حدود ۵۰ درصدی به هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان رسید.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده