تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۲۴۸۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
"شستا"، قطاری از ریل خارج شده؟

پاسخ "شستا" در پی انتشار یک خبر

‌می‌متالز - شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در پاسخ به خبر درج شده، جوابیه صادر کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از بورس نیوز، در پاسخ به خبر درج شده آن رسانه در ۲۳ آبان ماه سال ۱۴۰۲ با تیتر" شستا، قطاری از ریل خارج شده" و با توجه به ماده ۲۳ قانون مطبوعات مبنی بر حق شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در پاسخگویی به خبر مذکور به استحضار می‌رساند:

نظر به اینکه شاخص بورس در ماه‌های منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۲ با روند نزولی روبرو بوده است، به تبع آن ارزش پرتفوی بورسی شستا نیز متاثر از این شرایط با کاهش همراه بوده است. همچنین با توجه به نمودار زیر که روند ارزش پرتفو بورسی شستا و ارزش بازار بورس در ماه‌های سال جاری را نسبت به اسفند سال ۱۴۰۱ نشان میدهد، ارزش پرتفوی بورسی در تمام ماه‌های مورد بررسی، به جز تیرماه، وضع بهتری نسبت به ارزش بازار بورس داشته است به طوری که ارزش پرتفوی شستا در پایان مهرماه سال جاری نسبت به اسفند سال ۱۴۰۱، ۵ درصد رشد داشته، اما ارزش بازار بورس در این بازه با یک درصد کاهش روبرو بوده است.

پاسخپاسخ

از سوی دیگر با توجه به اینکه درآمد عملیاتی شستا حاصل از شناسایی سود شرکت‌های زیرمجموعه آن می‌باشد و درآمد شرکت‌های زیرمجموعه نیز با برگزاری مجامع در خرداد ماه الی شهریور ماه شناسایی می‌شود، لذا شستا به طور طبیعی در سه ماهه منتهی به ۱۴۰۲.۰۶.۳۱ درآمد عملیاتی شناسایی نمی‌کند. شایان ذکر است درآمد عملیاتی شرکت‌های زیرمجموعه شستا در سه ماهه منتهی به ۱۴۰۱.۰۶.۳۱، حاصل از فروش سهام کشتی‌سازی اروندان می‌باشد که واضح است یک فرآیند غیر قابل تکرار می‌باشد.

همچنین افزایش ۵۵ درصدی هزینه‌های فروش، اداری و عمومی شستا در سه ماهه منتهی به ۱۴۰۱.۰۶.۳۱، نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از تورم سالانه کشور و اصلاح ساختار سازمانی در جهت نیل به اهداف برنامه‌های تحولی شستا می‌باشد. ضمنا هزینه اداری و فروش شرکت اصلی در سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ در مقایسه با درآمد عملیاتی و سود خالص شستا به ترتیب ۲۴ درصد و ۲۶ درصد بوده که نسبت بسیار ناچیزی می‌باشد.

در انتها به اطلاع می‌رساند سود خالص شرکت‌های تابعه شستا به صورت فصلی مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد که بر اساس آخرین گزارش ۶ ماهه سال جاری، سود تجمیعی شرکت‌های تابعه شستا حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (۸/۱۴ هزار میلیارد تومان)، ۳۷ درصد رشد داشته است.

نامه جوابیه به شرح زیر می‌باشد:

پاسخ

پاسخ

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده