تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۶
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۲۴۹۷۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
عباس‌پور:

واردات محدود خودرو دردی از این بازار درمان نمی‌کند/ دولت آنگونه که انتظار می‌رفت عمل نکرد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با وجود اینکه مجلس قوانین متعددی برای واردات خودرو تصویب کرده، اما دولت آنگونه که انتظار می‌رفت عمل نکرد، گفت: واردات محدود خودرو که تاکنون انجام شده، دردی از مشکلات این بازار درمان نمی‌کند.

به گزارش می‌متالز، روح الله عباس پور درباره ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر آئین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده، گفت: بخش عمده بازار خودرو اکنون در اختیار ایران‌خودرو و سایپا است و این موضوع موجب شده که مردم از کیفیت و قیمت خودرو گلایه‌مندی داشته باشند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس و سایر نمایندگان نسخه فعلی حل این موضوع را در واردات خودرو می‌دانند بنابراین در قوانین متعدد بستر لازم برای واردات خودرو‌های نو و کارکرده را فراهم کردند تا افراد و شرکت‌هایی که قابلیت و توانایی واردات دارند، بتوانند از این ظرفیت برای واردات استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با واردات خودرو از یک سو قیمت خودرو تعدیل می‌شود، زیرا میزان عرضه افزایش خواهد یافت از سوی دیگر خودروسازان ناچار به رقابت با خودرو‌های وارداتی می‌شوند بنابراین کیفیت خودرو‌های تولیدی ارتقا می‌یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: با وجود اینکه مجلس قوانین متعددی برای واردات تصویب کرده، اما دولت آنگونه که انتظار می‌رفت عمل نکرد؛ واردات باید از سال گذشته آغاز می‌شد که این اتفاق رقم نخورد، همچنین مقرر بود امسال ۱۰۰ هزار خودرو وارد شود، اما این اقدام نیز انجام نشده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: نکته قابل تامل این است که دولت با ارائه لایحه واردات خودرو‌های کارکرده خود به دنبال واردات این خودرو‌ها بود، اما با وجود اینکه مجلس این موضوع را به قانون تبدیل کرد، اما هنوز آئین‌نامه مربوط به آن تعیین تکلیف نشده است.

عباس‌پور تصریح کرد: واردات محدود خودرو که تاکنون انجام شده، دردی از مشکلات این بازار درمان نمی‌کند باید واردات به گونه‌ای باشد که نیاز بازار و تقاضا را برطرف کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند