تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۳۲۵۰۸۵
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون وزیر صمت خبر داد:

تولید ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در کشور/ بازار‌های صادراتی، مهم‌ترین هدف تولیدکنندگان ایرانی است

‌می‌متالز - ­معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت اعلام کرد که در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی و معدنی در کشور تولید کردیم.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد موسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت، با اشاره به نوسازی ماشین‌آلات راهسازی‏، گفت: در حوزه ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، ۱۵ هزار ماشین آلات فرسوده بالای ۲۰ سال عمر داریم. به همت بخش خصوصی ۱۰ شرکت توانمند ایرانی، توانستند در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰، صددرصد رشد تولید داشته باشند که ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی و معدنی در کشور تولید کردیم.

به گفته وی، این روند رشد را امسال هم خواهیم داشت و برنامه ریزی برای رشد ۴۰ درصدی تولید را طراحی کرده ایم.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه در سه سال آینده ما نوسازی ماشین آلات معدنی و راهسازی را خواهیم داشت، تاکید کرد: عمده مشکل شرکت‌های تولیدی، تامین مواد اولیه است که امیدوارم برنامه ریزی‌هایی که برای تامین مواد اولیه داشته ایم، یک رویکرد مناسبی را برای تولید ریل گذاری کنیم.

وی اضافه کرد: بازار‌های صادراتی، مهم‌ترین هدف برای تولیدکنندگان ایرانی است تا بتوانند از محل صادرات، به ارزآوری برسند.

موسوی با بیان اینکه هفته آینده نمایشگاه اوراسیا برگزار می‌شود، گفت: ایران موفق به امضای تفاهم‌نامه تجاری با آن‌ها شده که شامل کشور‌های روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان می‌شود و ۲۵۰ میلیارد دلار واردات این کشورهاست.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده