تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۱۴
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۹۴۸۸۶
سرویس خبر : صنایع کوچک

بومی سازی ۹۵ درصد از ماشین آلات صنعتی در کشور

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: درحال حاضر با ظرفیت سازی که در تولید قطعات ماشین آلات صنعتی و کشاورزی در کشور ایجاد شده، ایران به تولید حدود ۹۵ درصد قطعات این ماشین آلات در کشور رسیده است.

به گزارش می‌متالز، " ابوذر جمشیدوند" درحاشیه بازدید از شرکت صنعتی و دانش بنیان خزرالکتریک درشهرک صنعتی بابکان آمل در گفتگو با ایسنا، افزود: درسال‌های اخیر ظرفیت‌های خوبی در تولید قطعات ماشین آلات بخش‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی در کشور ایجاد شده و در این بخش حجم تولیدات نیز رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه سیاست و هدفگذاری دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تامین زنجیره ماشین آلات بخش کشاورزی، صنعتی و نهادینه شدن آن درکشور است، تصریح کرد: در حال حاضر تنوع محصولات در ماشین آلات بخش کشاورزی به خصوص تراکتور در برنامه است.


ارتقاء قدرت نسل جدید تراکتور‌های ایرانی


مدیرکل دفترصنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اضافه کرد: درحوزه تولید تراکتور با ظرفیت سازی‌هایی که در کشور صورت گرفته تولید موتور‌های تراکتور تا ۱۵۰ اسب بخار امکان تولید وجود دارد و حتی به دنبال این هستیم تا این ظرفیت را نیز افزایش دهیم.

جمشیدوند ادامه داد: همسو با این ظرفیت سازی‌ها، به دنبال این هستم تا سطح عمق ساخت درمحصولات کشاورزی را نیز افزایش دهیم و متناسب با خواست و نیاز‌هایی که به ماشین آلات کشاورزی درکشور وجود دارد، به سمت تنوع وکیفی سازی محصولات پیش برویم.

وی اضافه کرد: درتولید موتور، گیربکس، اکسل یا دیگرقطعات شاید تا پیش ازاین درکشور تولید این قطعات مقرون به صرفه نبوده، اما با توجه به حجم بالا و تجمیع تقاضای‌های صورت گرفته باید به سمت وسویی پیش رفت که صرفه اقتصادی برای تولیدکنندگان ایجاد شود.


فعالیت ۵۲۳ واحد تولید قطعات ماشین آلات کشاورزی


مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به فعالیت حدود ۵۲۳ واحد تولید قطعات ماشین آلات بخش کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: درحال حاضر نگاه این وزارتخانه در تولید ماشین آلات بخش کشاورزی، توسعه فناوری و تکنولوژی هست که دراین حوزه هم بتوان بهره وری را در بخش‌ها و مراحل مختلف تولیدات کشاورزی کشور افزایش داد.

جمشیدوند گفت: رویکرد دیگری که این وزارتخانه دارد، با توجه به درخواست‌های متقاضیان برای نوسازی ناوگان ماشین آلات بخش کشاورزی کشور است که متناسب با هر بخش از تولیدات ادوات کشاورزی انجام می‌شود.


افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات ماشین آلات کشاورزی


وی دربخش دیگری به افزایش حدود ۳۰۰ درصد صادرات از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در حوزه ماشین آلات بخش کشاورزی صادرات به خوبی شکل گرفته و امسال این روند رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: برای سال آینده این وزارتخانه، صادرات ماشین آلات کشاورزی را به صورت جدی‌تر پیگیری خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده