تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۹۳۱۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان ایلام؛

دغدغه دولت فعال‌کردن واحد‌های تولیدی در مناطق محروم و کم‌برخوردار است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان ایلام با بیان اینکه دغدغه دولت، فعال کردن واحد‌های تولیدی در مناطق محروم و کم‌برخوردار است، از افزایش تقاضا برای ساخت ماشین‌آلات صنعتی و راه‌اندازی صنایع در کشور عراق خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «رضا محمدرحیمی» مدیرکل صمت استان ایلام، با بیان تلاش‌های سازمان متبوعه خود در راستای رفع موانع پیش روی صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان در استان ایلام گفت: پروژه‌های بزرگی، چون ان‌جی‌ال ۳۱۰۰، مینی ان‌جی ال، پتروشیمی دهلران، پتروشیمی هلیلان، شرکت ارغوان گستر، فیلتر‌های تصفیه آب ایوان، تولید شمش فولاد و شرکت توسعه معادن پارس تامین تاثیرات ... قابل‌انکاری در اشتغال، کارآفرینی و تولید و رونق اقتصادی استان را دارا هستند.

وی به بهره‌برداری کامل این پروژه‌ها و تاثیرات آن بر اشتغال و افزایش تولید و رشد اقتصادی پرداخت و خاطرنشان کرد: تحقق این پروژه‌ها ایلام را به قطب صنعت در حوزه نفت و پتروشیمی خواهد کرد و ایلام می‌تواند عسلویه و بند ماهشهر غرب کشور باشد.

مدیرکل صمت استان ایلام به اقدامات دولت سیزدهم در راستای توجه به صنعت و افزایش توان تولید و عدالت توزیعی در صنایع موثر در اشتغال در شهرستان‌های استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به حوزه صنعت در مناطق کمتر برخوردار است و در این راستا با توجه به نبود صنایع در آبدانان ایجاد سه طرح صنعتی و معدنی شامل کارخانه تولید هیدرات پتاسیم، امکان‌سنجی تولید سلستین و دولومیت و کارخانه آجر در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین اعلام کرد اشتغال زایی و درآمد حاصله که بر سفره مردم ایلام از قبل سرمایه‌گذاری می‌نشیند، به رشد و اشتغال استان خواهد انجامید.

افزایش تقاضا برای ساخت ماشین‌آلات صنعتی و راه‌اندازی صنایع در عراق

محمدرحیمی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری هیات‌های تجاری کشور عراق با فعالان اقتصادی استان ایلام خبر داد و افزود: نشست‌ها و جلسات متعددی در راستای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کشور عراق، افزایش مراودات اقتصادی، توسعه صادرات و همچنین تصمیمات مناسبی برای حضور موثر هیات‌های تجاری در استان ایلام اتخاذ شد.

وی با اشاره به نیازمندی‌های فعلی کشور عراق در حوزه صنعت اضافه کرد: در گذشته تجار و بازرگانان کشور عراق به‌دنبال خرید محصولات نهایی بودند، اما هم اکنون بخشی از تقاضای فعالان اقتصادی این کشور به سمت توسعه صنایع، تهیه ماشین آلات صنعتی در زمینه تولید خوراک دام و طیور، صنایع غذایی و...، جهت‌گیری شده است.

مدیرکل صمت استان ایلام با اشاره به اینکه در چنین شرایطی فرصت مناسبی پیش روی تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی در داخل کشور قرار گرفته و لازم است شرکت‌های تولیدی ساخت ماشین‌آلات صنعتی با هوشمندی سهم خود را در این بازار نوپا به دست آورند، گفت: با ابتکار استاندار ایلام مقرر شد برای اول بار و به‌منظور معرفی ظرفیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف، دهه فجر امسال نمایشگاه توانمندی‌های استان در محل کنسولگری ایران در شهر کربلا برگزار می‌شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده