تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۹۲۹۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره کل صمت خوزستان مطرح کرد؛

واحد‌های تولیدی اطلاعات خود را در سامانه تجارت وارد کنند

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان اعلام کرد که تمامی واحد‌های تولیدی استان باید اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت وارد کنند.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان، با اشاره به اینکه سامانه تجارت به‌منظور شفاف‌سازی میزان تولید و انبار کالا‌ها ایجاد شده، ضمن بیان مطلب فوق گفت: واحد‌های تولیدی در خوزستان باید آمار و اطلاعات تولید و انبار خود را در سامانه تجارت وارد کنند.

وی با بیان اینکه در صورتی که واحد تولیدی اطلاعات و آمار خود را در این سامانه وارد نکند پروانه فعالیت آن تعلیق می‌شود، ادامه داد: در گذشته این اطلاعات در سامانه بهین یاب ثبت می‌شد که با راه اندازی سامانه تجارت و دستور وزارت صمت باید اطلاعات واحد‌های تولیدی و انبار‌های آن‌ها در این سامانه ثبت و یکپارچه سازی شود.

مدیرکل صمت استان خوزستان افزود: پیش از این اداره کل صمت خوزستان دوره‌های آموزشی برای روسای ادارات صمت شهرستان‌ها و نمایندگان فعالان اقتصادی در استان برای فعالیت در این سامانه برگزار کرده و انتظار می‌رود که صاحبان واحد‌های تولیدی در استان همکاری لازم را با این اداره کل داشته باشند.

تشکیل بیش از ده هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان

وی در ادامه با بیان اینکه ده هزارو دویست و هجده پرونده تخلف صنفی در استان در نه ماه اول سالجاری تا کنون از سوی بازرسان این اداره کل تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده، تاکید کرد: در این مدت در مجموع ۱۲۱ هزار و ۹۲۲ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و واحد‌های تولیدی انجام گرفته است.

فلاح با بیان اینکه در موارد زیادی به همراه بسیج اصناف، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی و بازرسان تعزیرات حکومتی این بازرسی‌ها انجام گرفته، خاطرنشان کرد: در بازرسی‌هایی که انجام گرفته یازده هزار و ۲۲۶ مورد تخلف کشف شده است. ارزش ریالی پرونده‌های تخلفی که در این مدت تشکیل شده است بالغ بر هشت هزارو ۲۱۲ میلیارد و ۰۲۰ میلیون و ۱۵۳ هزار ریال بوده است.

وی با اشاره به دیگر وظیفه این مجموعه که پیگیری شکیات‌های مردمی است، اضافه کرد: در این مدت ۴۱ هزار و ۵۱۸ گزارش و شکایت مردمی دریافت شده که ۱۴۲۰ مورد کتبی و ۴۰ هزار و ۹۸ مورد تلفنی بوده است.

سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان در ادامه یادآور شد: بازرسی‌های انجام شده در خصوص کالا‌های هدف گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، قند و شکر و روغن نباتی ۲۱۱۱۹ مورد بوده که ۱۱۲۳ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش ۱۱۷ میلیارد و ۷۶۸ میلیون و ۵۲۳ هزار ۴۵۳ ریال است که پس از تکمیل پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی از هموطنان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت، احتکار، قاچاق و... از طریق سامانه شبانه‌روزی ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به ستاد خبری اداره کل صمت با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد.

محمد داودی نماینده اداره کل صمت خوزستان در فرمانداری کرخه شد

از سوی دیگر، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان در حکمی «محمد داودی» را به عنوان نماینده این اداره کل در فرمانداری شهرستان کرخه معرفی کرد.

در این حکم آمده است: «نظر به تجربیات ارزشمند، این سمت به شما محول شده است. امیدواریم با بهره‌گیری از توان و دانش فردی و با داشتن تعامل با مدیران و کارشناسان این حوزه، بهترین عملکرد را در این بخش داشته باشبد.»

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده