تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۶۳۸
کد خبر: ۲۹۲۵۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حمایت از تولید با حضور خانه‌های صمت در ستاد‌های تسهیل

‌می‌متالز - ­رئیس کمیسیون بین الملل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور خانه‌های صمت در ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و کشور، حمایت‌های جدی‌تر از تولید را به دنبال داشته است.

به گزارش می‌متالز، علی ملایی با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره «تولید ملی- افتخار ملی» در روز یکم اسفند ماه، افزود: در این جشنواره ضمن سخنرانی مقام‌های کشوری از قوای سه‌گانه، مدیران ارشد بخش خصوصی و فعالان اقتصادی درباره فرصت‌های تولید و مطالبات و چالش‌های بخش خصوصی، از ۵۰ شرکت برتر که بر اساس طبقه‌بندی کد‌های ISIC و همچنین میزان رشد سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۹۹، میزان تولید، اشتغال، به‌کارگیری دانش فنی، صادرات و ... مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند، تقدیر خواهد شد.

به گفته دبیر جشنواره تولید ملی- افتخار ملی، بررسی و ارزیابی شرکت‌های منتخب به‌صورت خوداظهاری و بر اساس میزان پیشرفت شرکت‌هادر مقایسه با سال قبل خود انجام گرفته و تلاش شده تا در مرحله داوری، جوانب مختلف رشد و توسعه شرکت‌ها در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: در این ارزیابی حدود ۳۰۰ شرکت حضور داشتند که اقدامات و تلاش‌های آن‌ها از سوی اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۵۰ شرکت برتر در سه گروه بنگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ انتخاب شدند.

ملایی گفت: همچون دوره‌های گذشته، مسائل و مشکلات جدی تولیدکنندگان از این جشنواره بیان شود تا از سوی مسوولان مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

وی افزود: حضور خانه‌های صمت در ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و کشور، از جمله برکات برگزاری این جشنواره در سال‌های گذشته است که امروز می‌توانند با ارتباط خوبی که با قوه قضائیه و دیگر قوا دارند، همچنین استقرار خانه داوری صنعت و معدن در خانه صمت، حمایت‌های جدی‌تری از تولید داشته باشند.

رئیس کمیسیون بین الملل خانه صمت با اشاره به شعار امسال، ادامه‌داد: یکی از امتیازات مهم شرکت‌های برتر این دوره، استفاده از فناوری‌های روز بوده است و شرکت‌های دانش‌بنیان، همچنین شرکت‌های قدیمی که در موضوع پژوهش و فناوری تلاش‌های قابل توجهی داشته‌اند، با امتیازات ویژه‌ای دیده شده‌اند؛ به‌طوری که پنج شرکت از ۵۰ شرکت منتخب این دوره، از دانش‌بنیان‌ها هستند.

گفتنی است؛ بیستمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی با هدف اثربخشی و ارتقای نقش بخش خصوصی در راستای رونق رشد و شکوفایی اقتصادی، به همت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و با حمایت وزارت صمت، در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

در راستای واگذاری وظایف دولت به بخش خصوصی و بر اساس تبصره ۴۱ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، به در خواست جمع کثیری از تولید کنندگان و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، خانه‌های صنعت استانی در سراسر کشور تأسیس شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده