تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۲۹۲۹۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغال‌زایی ۴۹۰۰ نفری صنایع در استان سمنان/ ۱۰۷۴ مجوز صنعتی صادر شد

‌می‌متالز - معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طی یک سال گذشته، زمینه اشتغال بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ نفر در بخش صنعت این استان فراهم و یک‌هزار و ۷۴ مجوز صنعتی صادر شد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا قدس، معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی یک سال گذشته، ۲۲۱ واحد صنعتی استان سمنان با سرمایه‌گذاری حدود ۴۴ هزار میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری دریافت کردند و مشغول به فعالیت شدند که زمینه اشتغال حدود چهار هزار و ۹۰۰ نفر را در استان فراهم آوردند.

وی تصریح کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته تا بهمن‌ماه سال جاری برای واحد‌های صنعتی که جواز تأسیس اخذ کرده‌اند، سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۲۵ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود ۱۷ هزار نفر در استان سمنان پیش‌بینی شده است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در یک سال گذشته، یک‌هزار و ۷۴ مجوز صنعتی در این استان صادر شده است، گفت، ۲۲۱ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۸۵۳ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کرده‌اند.

قدس با اشاره به وضع موجود در بخش صنعت استان سمنان خاطرنشان کرد: طی پایش صورت‌گرفته از واحد‌های تولیدی این استان، تاکنون یک‌هزار و ۹۴۷ واحد صنعتی در استان دارای پروانه بهره‌برداری و مشغول به فعالیت هستند که با سرمایه‌گذاری حدود ۱۴۴ هزار میلیارد ریال منجر به اشتغال بیش از ۵۸ هزار نفر در استان شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده