تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۹۳۲۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره کل صمت استان مازندران مطرح کرد؛

راه‌اندازی ۲۳۰۰ واحد تولیدی در استان مازندران/ صدور مجوز برای ۱۱۹ واحد صنعتی دانش‌بنیان

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان مازندران اعلام کرد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تعداد ۲۳۰۰ واحد تولیدی در این استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش می‌متالز، «محمدحسن صبوری‌دیلمی» سرپرست اداره کل صمت استان مازندران با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تعداد ۲۳۰۰ واحد تولیدی در این استان راه‌اندازی شده، گفت: از سال ۵۷ تاکنون تعداد ۲۳۰۰ واحد تولیدی در استان مازندران با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی راه‌اندازی شده است.

وی از دیگر دستاورد‌های صنعتی در استان مازندران از سال ۵۷ تا سال‌جاری را بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری بالا، شامل سیمان کیاسر، فولاد البرز ایرانیان، مجتمع کاغذ تبریز، صنایع تولیدی پلی استایرن سهند، فرآورده‌های لبنی کاله، روماک گستر، آرین شیمی برشمرد و افزود: یکی از اقدامات مهم در طی سال‌های یاد شده، صدور مجوز پایانه صادراتی شیلاتی و آبزیان در استان مازندران بوده است.

سرپرست اداره کل صمت استان مازندران همچنین خاطرنشان کرد: راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید کاغذ تحریر در کشور که در مازندران صورت گرفته، از مهمترین طرح‌های صنعتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان است.

صبوری‌دیلمی همچنین گفت: صدور مجوز برای ۱۱۹ واحد صنعتی دانش‌بنیان، انجام اکتشاف معدنی با حفر ۲۵ کیلومتر چاه گمانه‌زنی و افزایش ۳۵ میلیون تن به ذخائر قطعی ذغال‌سنگ استان تنها گوشه‌ای از دستاورد‌های صنعتی استان مازندران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده