تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۹۳۹۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان البرز اعلام کرد:

عملیاتی شدن بیش از ۸۲ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان البرز اعلام کرد که در سال‌جاری بیش از ۸۲ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان با همکاری دیگر دستگاه‌ها به مرحله اجرا رسیده و عملیاتی شده است.

به گزارش می‌متالز، «رامین ربیعی» مدیرکل صمت استان البرز، ضمن بیان مطلب فوق افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون و در ۱۰۱ جلسه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز، ۴۳۸ پرونده مطرح شده است.

وی با اشاره به سهم بالای مسائل بانکی از مصوبات ستاد تسهیل که در این مدت ۱۹۶ مصوبه بوده، افزود: ۲۳ مصوبه مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت، ۱۰۵ مصوبه مربوط به سرمایه در گردش و ۶۸ مورد مربوط به استمهال بدهی بانکی بود که در مجموع حدود ۴۰ درصد از مصوبات به بخش بانکی اختصاص داشته است.

مدیرکل صمت استان البرز تصریح کرد: ۴۱ مصوبه (۸ درصد) مربوط به تامین اجتماعی، ۴۲ مصوبه (۹ درصد) مربوط به امور مالیاتی و ۲۰۳ مصوبه (۴۳ درصد) مربوط به دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون ادارات آب، برق، گاز، شهرداری‌ها و ...، است.

ربیعی با تاکید بر اینکه استمرار و فعالیت واحد‌های تولیدی، هدف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است؛ یادآور شد: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور کشورمان هیچ دستگاهی حق تعطیلی واحد تولیدی را ندارد و اساس تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با مدیریت شخص استاندار البرز تشکیل می‌شود بر همین مبناست.

وی اضافه کرد: واحد‌های تولیدی که مشمول قانون رفع موانع تولید هستند جهت طرح مسائل و مشکلات خود از طریق سامانه بهین یاب - درگاه خدماتی وزارت صمت- و یا با مراجعه مستقیم به درگاه ستاد تسهیل، مشکلات و مسائل پیش روی خود را ثبت کرده و پس از آن مراتب در دستور کار سازمان صمت و کارگروه تخصصی قرار گرفته که بعد از بررسی دستگاه ذیربط در صورت نیاز به مصوبه در اولین جلسه کارگروه اصلی مطرح و تصمیمات آن ابلاغ می‌شود.

مدیرکل صمت استان البرز در پایان گفت: خوشبختانه عمده مشکلات واحد‌هایی که از این طریق طرح موضوع شده‌اند، رفع شده و برای جلوگیری از توقف تولید از همه ظرفیت‌های قانونی این کارگروه استفاده می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده